تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرانجام پروژه احداث پتروشیمی دولت حسن روحانی در شهرستان میانه چه شد!

ساعت: 12:09 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121781

موافقت با احداث پتروشیمی در میانه یکی از وعده های وزیر نفت در کابینه دولت حسن روحانی است که با وجود گذشت چندین سال در هاله ای از ابهام به سر می برد، این در حالیست که این شهرستان با بیشترین آمار بیکاری را در استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، وعده‌های اقتصادی یک کاندیدا، مهمترین نقش را در محبوبیت و انتخاب او دارد، مردم چه بخواهند چه نخواهند به کاندیدایی تمایل پیدا می‌کنند که درک درستی از مشکلات اقتصادی طبقات مختلف جامعه داشته و برای حل آنها حداقل ادعا کند که برنامه‌ای دارد. چند هفته ای از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نمی گذرد و دولت حسن روحانی برای مدت ۴ سال دیگر می بایست جوابگوی مطالبات مردم از جمله در زمینه رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

با وجود اینکه حسن روحانی پیش از انتخابات بیان کرده بود که “وعده های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد که امروز به روایت مستندات و واقعیت ها اکثر وعده‌های کابینه دولت در شهرستان میانه عملیاتی نشده است.

حسن روحانی چندی پیش اضافه کرد: به مدد الهی و عنایت ولی عصر(عج) و توجهات ائمه اطهار(ع) و حمایت و همراهی مردم و توجه ویژه مقام معظم رهبری، همه وعده‌هایی را که به مردم دادیم توانستیم محقق کنیم و در پیشگاه مردم شرمنده نیستیم.یکی از وعده های کابینه دولت حسن روحانی ، موافقت وزی نفت با احداث کارخانه پتروشیمی در شهرستان میانه است که با گذشت قریب به ۲ سال هنوز محقق نشده است.

مهندس حسینی نماینده اسبق میانه در مجلس شورای اسلامی سال گذشته در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان اظهار کرد: با توجه به وجود سدهای بزرگ در شهرستان و نبود بهره وری مناسب از این سده  برای عمران و آبادانی میانه، در دیدار حضوری با مهندس زنگنه وزیر محترم نفت درخواست احداث این مجتمع را به ایشان ارائه کردم که مورد موافقت قرار گرفت و با جدیت پیگیر نهایی شدن این طرح در آینده ای نزدیک خواهم بود.

نماینده میانه با اشاره به دستور صریح وزیر نفت مبنی بر احداث این مجتمع در شهرستان میانه ادامه داد: وزیر محترم نفت شهرستان میانه را نقطه مناسبی برای احداث GTP دانسته و دستور احداث کارخانه پتروشیمی در میانه را الزامی کردند.

مهندس حسینی افزود: با اجرای این طرح بخش عظیمی از مشکلات شهرستان از جمله اشتغال حل شده و نیز موجب رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد و با اجرای آن گامی جدید در توسعه صنعت پتروشیمی کشور برداشته میشود.پیشتر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز با اشاره به معطوف شدن پتروشیمی به سمت پروپیلن گفته بود: باتوجه به بحران آب و آببر بودن طرحهای GTP مذاکراتی با وزارت نیرو انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مصاحبه ای در تاریخ ۲ اردیبهشت سال گذشته؛ درخصوص تاکید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر طرحهای GTP و آببر بودن این صنعت و بحران آب در کشور اظهار داشته بود: اجرایی شدن طرحهای GTP پانزده میلیون متر مکعب آب لازم دارند لذا در این خصوص با معاون وزیر نیرو مذاکراتی انجام شده است و با توجه به نیاز این طرحها به گاز  با شرکت گاز نیز صحبت شده و جایی که به لحاظ آب و گاز مشکلی نباشد و هر دو توأمان وجود داشته باشند این صنعت احداث خواهد شد.

لازم به ذکر طبق گفته مسئولین امر حجم این سرمایه گذاری  سنگین عنوان شده بود که قرار بود با  بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای حدود سه هزار نفر فراهم شود. در عین حال روابط عمومی مهندس میر بهلول حسینی در زمان مذکور  با بیان اینکه  در حال حاضر نیمی از مسیر دشوار احداث این کارخانه که موجب تحول عظیم اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان میانه خواهد بود ، طی گردیده از پیگری وی  تا حصول نتیجه مطلوب خبر داده بود.

حال چند سوال مطرح است، اول اینکه چرا نمایندگان به وعده های خود عمل نمی کنند و سوال دوم اینکه چرا مجموعه مدیریتی شهرستان از جمله فرمانداری از عملیاتی کردن چنین دستورات و جذب سرمایه گذار تا کنون عاجز مانده اند؟ و دست آخر اینکه با شروع ۴ ساله دوم دولت حسن روحانی وعده های بر زمین مانده کابینه وی کی محقق خواهد شد تا شهرستانی با بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت با دارا بودن بیشترین آمار بیکاری در سطح استان، کی طمع تدبیر و امید دولت راستگویان را خواهند چشید!

   



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرانجام پروژه احداث پتروشیمی دولت حسن روحانی در شهرستان میانه چه شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..