تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




2030 صرفا معطوف به مسائل آموزشی نیست/ پنج برجام داخل 2030 موجود است

ساعت: 11:37 منتشر شده در مورخ: 1396/03/16 شناسه خبر: 1121753

دبیر انجمن های اسلامی دانش آموزانِ استان آذربایجان‌شرقی گفت: سند 2030 صرفا معطوف به مسائل آموزشی نیست. مسائل تجارت جهانی، در اولویت این سند قرار دارد و مستقیما اقتصاد مقاومتی را هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، نشست بررسی محتوای سند 2030 با حضور جمعی از فعالان فرهنگی تبریز در دفتر پایگاه خبری آناج برگزار شد.

محسن محمدزاده دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزانِ استان ضمن واکاوای فصول مختلف سند اظهار داشت: ظاهر سندِ 2030 بسیار مترقی است و ابعاد گسترده اجتماعی و  اقتصادی را دربرمی گیرد. لذا متناسب با ادبیات حاکم بر سند باید نقادی کرد.

وی با اشاره به مقدمه سند 2030 افزود: دگرگون سازی جهان و شکل گیری شهروند جهانی عمده هدف سند مذکور است. ادبیات سند بر الزام آور بودن بندها تاکیده کرده و اهداف اصلی و فرعی از اهمیت یکسانی برخوردار است.

محمدزاده با اشاره به پیوستگی کامل سند بیان کرد: این سند بدون مخالفت و صراحت هیئت ایرانی و بدون رای گیری در سازمان ملل به تصویب رسیده است. لذا حق تحفظ فاقد اعتبار قانونی و بین المللی است.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان خاطرنشان کرد: با بررسی کلیدواژه های تکراری در سند به پنج برجام متعدد پی می بریم. احترام به تنوع فرهنگی، مقابله با خشونت، تساوی جنسیتی، حمایت از افراد و اقشار آسیب پذیر، زنان و دختران از کلید واژه های پر تکرار در سند 2030 است.

محمدزاده با بیان اینکه باید از رویکرد دگم اندیشی و تک بعد نگری به سند 2030 عبور کرد، اظهار داشت: آموزش جنسی یک ضرورت انکار ناپذیر است اما اجرای این نوع آموزش با رویکرد 2030 با فرهنگ اسلامی و ایرانی مغایرت دارد.

وی افزود: ظاهر قضیه پیشگیری از ایدز است اما در باطن آمیزش جنسی به روش های عریان برای کودکان، آموزش داده می شود. این در حالی است که کارگروه ملی 2030 به طور سالانه باید پاسخگوی مرجع بین المللی باشند. در ادامه برای اجرای این سند شاخص سازی خواهد شد و شاخص و تفسیر تساوی جنسیتی، مقابله با خشونت و.. از سوی مرجع جهانی برای کارگروه ملی ارائه خواهد شد.

محمدزاده در توضیح برخی از بندهای 2030 مطالبی ارائه کرد که برگزیده آن به شرح ذیل است:

صفحه 29؛ پاراگراف 55 : اهداف وابسته و پیوسته ی مورد اشاره در سند با حق تحفظ مغایرت دارد.

صفحه 36؛ عنوان مترقیِ آموزشِ با کیفیت و مادام العمر: در تفسیر یونسکو آموزش برابرِ همجنسگرایی را هم در بر می گیرد.

تفسیر مقابله با خشونت از نگاه یونسکو: حذف فرهنگ جهاد و شهادت و آیه های جهاد از کتب درسی/ عدم جداسازی مردان از زنان به هر نحو ممکن

تفسیر شهروند جهانی و تنوع فرهنگی از نگاه یونسکو: احترام به بهائیت و عرفان های نوظهور

صفحه 37؛ هدف پنجم؛ پایان دادن به تبعیض جنسیتی در زنان و پیروی از نسخه جمعیت سازمان ملل: کاهش جمعیت کشورهای جهان سوم و ترویج همجنس گرایی

صفحه 40؛ هدف هشتم؛ عنوان مترقی اشتغال شرافتمندانه برای همه: حرکت کامل برای حل اقتصاد ملی در اقتصاد جهانی و فروپاشی پایه های اقتصاد ملی

هدف دهم؛ کاهش نابرابری در درون و پیرامون کشورها: گسترش اینترنت جهانی بدون توجه به فرهنگ کشورها برای هدایت افکار عمومی

هدف دوازدهم؛ الگوهای پایدار تولید و مصرف: ترویج مصرف گرایی در کشورهای جهان سوم و حل در سیستم تجارت جهانی

هدف شانزدهم؛ کاهش همه اشکال خشونت: مقابله با سیاست های منطقه ای ایران، انسداد کانال های پول و اسلحه ی رقبا، انتقال آمار کشورها به مراجع بین المللی برای سنجش مبارزه با فساد براساس معیارهای تعریف شده.

محمدزاده در پایان با اشاره به اسناد پیوستی و مکمل سند 2030 بیان کرد: 2030 وابسته ی بسیاری از قطعنامه ها و توافقات بین المللی است و عدم اجرای آن، تحریم های بیشتری را علیه ایران تحمیل کرده و در سرمایه گذاری های خارجی اختلال ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: منتقدین باید از انتقاد به شکل های سخیف برحذر بوده و ابعاد مختلف 2030 را مورد توجه قرار دهند. سند 2030 صرفا معطوف به مسائل آموزشی نیست. مسائل تجارت جهانی، در اولویت این سند قرار دارد و مستقیما اقتصاد مقاومتی را هدف قرار داده است. مسائل ژنتیکی، امنیت غذایی و کنترل جمعیت نیز در جای جای این سند اشاره شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «2030 صرفا معطوف به مسائل آموزشی نیست/ پنج برجام داخل 2030 موجود است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..