تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار سرمایه ایران به پختگی رسیده است

به گفته برخی از کارشناسان، تحرکات مثبتی در بازار سرمایه در سال های گذشته بوجود آمده و این بازار را به پختگی رسانده است. پرهیز از رفتارهای هیجانی، یکی از موضوعاتی است که در این باره کارشناسان به آن اشاره می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) حمید میر معینی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه چرا واکنش بازار سرمایه به انتخابات کوتاه مدت بود به پول نیوز می گوید: بازار واکنش خوبی نسبت به انتخابات داشته و شاخص ها افت نکرده اند. درست است که رشد بورس 2 یا 3روز بیشتر نبود اما این رشد با پشتوانه بود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه منتظر است تغییرات در آن ایجاد شود گفت: بازار سرمایه منتظر معرفی کابینه جدید است. به گفته میرمعینی باید دید سیاست های دولت در چهار سال آینده چگونه خواهد بود.

این کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه تا زمانیکه تغییرات اساسی نبیند نمی تواند واکنش نشان دهد گفت:  شاخص تورم، سیاست گذاری های پولی و مالی، سطح روابط خارجی، روش بازار ها ،برنامه های دولت برای نظام بانکی و نرخ سود بانکی و همچنین برنامه ها برای صندوق توسعه ملی از عواملی است که در این بازار تاثیرگذار است و در عمده اینها مشکلاتی وجود دارد و حل این مشکلات نیازمند برنامه ریزی است.

میر معینی افزود: درحال حاضر بازار به پختگی رسیده و زود هیجان زده نمی شود و شتاب زده عمل نمی کند و منتظر اخبار خوب ناشی از سیاست گذاری های مدیران است و تا زمانی که دولت دوازدهم برنامه های خود را اعلام نکند شاهد تغییرات بنیادی نخواهیم بود.

 

چگونه می توان بازار سرمایه را جایگزین بازار پول کرد؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نقش بازار سرمایه در تامین منابع مالی کمرنگ است می گوید: این موضوعی است که ریشه تاریخی دارد و می توان گفت که نقش بزرگی است که به خوبی ایفا نشده است. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بهترین نقش بیشترین نقش را دارد می گوید: در ایران تا به حال برنامه مدونی برای اینکه نقش بازار سرمایه را در تامین بنگاه های اقتصادی پر رنگ تر کنیم نداشته ایم و این ریشه های تاریخی دارد. به گفته وی در بسیاری از کشورهای دنیا بازار سرمایه محور است و بیش از 80درصد بنگاه های اقتصادی از طریق بازار های سرمایه تامین مالی می کنند.

وی در مورد اینکه چگونه می توان بازار سرمایه را جایگزین بازار پول کرد می گوید: بازار سرمایه اگر بتواند کارکردهای اصلی خودش را به خوبی انجام بدهد و برنامه داشته باشد و از سویی دیگر در این بازار نقش خوبی ایفا کند سرمایه گذار خودش راهش را پیدا خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار سرمایه ایران به پختگی رسیده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..