تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش بسیج دانشگاه امام صادق‌(ع) به ضرب‌الاجل وزیر برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی

واکنش بسیج دانشگاه امام صادق‌(ع) به ضرب‌الاجل وزیر برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی

سیدرضا صالحی (وزیر ارشاد) در روزهای گذشته در نامه‌ای به ریاست سازمان سینمایی، از او خواسته در دو ماه وضعیت فیلم‌های توقیفی را روشن کرده و پاسخ مشخصی به صاحبان این آثار داده شود. درواقع مدت‌هاست که اسامی این فیلم‌ها در پرسش و پاسخ‌های مدیران فعلی و پیشین سازمان سینمایی و نیز دو وزیر ارشاد دولت یازدهم (علی جنتی و سیدرضا صالحی‌امیری) برده شده و خبرنگاران به دفعات خواستار روشن‌شدن وضعیت و سرنوشت این آثار سینمایی هستند.

با توجه به دستور صالحی‌امیری انتظار می‌رود روز ۱۰ مرداد هیچ فیلم‌ بلاتکلیفی در اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی باقی نمانده باشد و مسئولان این سازمان با تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های این آثار بر سر نمایش یا عدم نمایش قطعی این آثار به نظر مشترکی رسیده باشند.

در همین حال رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به وزیر برای تعیین فرصت دوماهه برای حل مشکل نمایش برخی از فیلم‌ها تشکر کرد و توضیحاتی ارائه داد. محمدمهدی حیدریان با نگارش نامه‌ای از نگاه حمایتی رضا صالحی‌امیری نسبت به سینمای ایران تشکر کرد.در نامه محمدمهدی حیدریان خطاب به رضا صالحی‌امیری آمده: «نگاه دغدغه‌مند شما در حل مشکل فیلم‌های سینمایی که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند پروانه نمایش دریافت دارند، راهبردی است که حقوق سینماگران را در نگاه حداکثری مدنظر دارد. پیش از این به دستور جناب‌عالی کمیته‌ای مسئولیت بررسی وضعیت این‌گونه فیلم‌ها را برای رسیدن به چارچوبی قابل قبول و منطبق بر قوانین آغاز کرده و لازم به تأکید است این روند در چارچوب ارزش‌ها و هنجارهای حاکم بر فرهنگ ایرانی اسلامی آغاز شده که امیدوارم پیش از ضرب‌الاجل تعیین‌شده، تصمیمات مناسبی را اعلام کند.سیاست صیانت از حقوق هنرمندان و سینماگران در چارچوب قوانین می‌تواند افق‌های روشنی را در گسترش فرهنگ دینی ملی در پی داشته باشد».

سؤال اصلی این است که آیا برای این آثار پروانه نمایش صادر می‌شود تا با تزریق‌ آنها به جدول اکران امسال، جدول اکران سینمای ایران دچار تغییری اساسی شود یا درنهایت برخی از آنها همچنان در محاق باقی خواهند ماند؟‌!فهرست فیلم‌هایی که بنا بر دستور وزیر ارشاد قرار است تا دهم مرداد تعیین تکلیف شوند، از این قرار است: «خیابان‌های آرام: کمال تبریزی/ زمهریر: علی رویین‌تن/ عصبانی نیستم: رضا درمیشیان/ آشغال‌های دوست‌داشتنی: محسن امیریوسفی/ پارادیس: علی عطشانی/ ارادتمند نازنین، بهاره تینا: عبدالرضا کاهانی/ وقت داریم حالا: عبدالرضا کاهانی/ خانه پدری: کیانوش عیاری/ کاناپه: کیانوش عیاری/ گزارش یک جشن: ابراهیم حاتمی‌کیا/ خرس: خسرو معصومی/ خانه دختر: شهرام شاه‌حسینی».

اما در متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به وزیر می‌خوانیم: «این روزها اخباری از دستور حضرت‌عالی مبنی بر رفع توقیف برخی آثار سینمایی به گوش می‌رسد. این دستور شما در مرحله نخست یک سؤال مهم را به ذهن می‌آورد. تدبیرمردان را چه شده است که خودشان برای فیلم‌ها پروانه ساخت صادر می‌کنند؛ خودشان توقیف می‌کنند و بعد خودشان دلسوز هنر و هنرمندان می‌شود و به فکر رفع توقیف می‌افتند! جناب آقای وزیر، آیا معنای تدبیر و امید در امر فرهنگ این است؟».

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه نامه خود آورده: «جناب آقای صالحی‌امیری، شما بهتر از هر فرد دیگری می‌دانید که مشکل بسیاری از این فیلم‌ها با چند اصلاح جزئی قابل‌رفع نیست و لذا رفع توقیف آنها، نتیجه‌ای جز دامن‌زدن به ولنگاری فرهنگی ندارد. ای ‌کاش باور کنید که تلاش برای بازگشت به اصلاحات بی‌ثمر است و وزارتخانه شما نمی‌تواند به اسم آزادی، ارزش‌های اخلاقی و دینی جامعه را تضعیف کند. آقای وزیر، ای‌ کاش در سردادن شعار آزادی، قدری حریت داشتید و آن‌گاه فکری به حال مظلومیت آثار ارزشی در سینمای ایران می‌کردید. بی‌توجهی فراوان همکاران شما به فیلم ویلایی‌ها نشان از وجود یک سیاست نانوشته در سازمان سینمایی دارد و آن سیاست این است که هرکس فیلمی بسازد که در آن سرسوزنی به ارزش‌های دینی توجه شده باشد، باید از ساختن این فیلم پشیمان شود!».

بخش دیگر این نامه توصیه بسیج این دانشگاه به وزیر است: «آقای وزیر ظاهرا قرار است بخشی از بار بازی رادیکال‌شدن دولت در حوزه فرهنگ بر روی دوش شما باشد، خیرخواهانه به شما توصیه می‌کنیم که بازیچه قدرت‌خواهی دیگران نشوید و به‌جای دادن آدرس‌های غلط به جامعه به فکر بهبود وضعیت فرهنگی جامعه باشید».

دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق (ع) سال گذشته در چنین روزهایی «پیاله آلبالوی فاسدی» را به حجت‌الله ایوبی جهت اعتراض به نمایش عمومی فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» تقدیم کردند. رئیس وقت سازمان سینمایی هم تصریح کرد چنین پیاله‌ای را نمی‌پذیرد. چون به تأسی از پیر مرادش حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، به می ‌‌ناب عادت کرده است. در ادامه دانشجویان عدالت‌خواه دوباره پاسخ دادند و ضمن مردودکردن دلایل معاون وزیر، تأکید کردند که بحث را به حاشیه نکشید و دست‌کم فیلم را در بخش نمایش خانگی اصلاح کنید.

58241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش بسیج دانشگاه امام صادق‌(ع) به ضرب‌الاجل وزیر برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..