تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشکهای شوق دختر ایزدی برای رهایی از چنگال خونین داعش +فیلم

نادیا دختر 24 ساله ایزدی که سه سال پیش در این روستا توسط نیروهای داعش ربوده شده بود، شش برادر خود را نیز در حمله نیروهای داعش به روستای زادگاهش در حومه شهر شنگال از دست داد و پس از فرار به آلمان پناهنده شد. وی همچنین سفیر حسن نیت سازمان ملل برای «حفظ کرامت بازماندگان تجارت انسان» است.

برنده جایزه ساخاروف پارلمان اروپا، در روز پنجشنبه یکم ژوئن (۱۱ خرداد) بعد از رسیدن به زادگاهش، ابتدا وارد مدرسه سابق خود شد، مدرسه ای که  سه سال پیش نیروهای داعش بعد از تصرف روستای کوجو اهالی آن را در آنجا جمع و پس از آن زنان و مردان را از هم جدا کردند.

اشکهای شوق دختر ایزدی برای رهایی از چنگال خونین داعش

بسیاری از زنان و دختران ایزدی ساکن روستا به عنوان برده فروخته و مردان هم توسط داعش کشته شدند، این کشتار بخشی از قتل‌عام ایزدی‌ها توسط این گروه افراطی بود که سازمان ملل از آن به عنوان نسل کشی اقلیت ایزدی یاد کرده است.

نادیا بعد از بازگشت به روستای محل زندگی خود در پشت بام مدرسه سابق خود به خبرنگاران گفت: با مادر، دوستان و خانواده‌ام به مدرسه آمدیم اما می بینم که  امروز این روستا توسط گورهای جمعی احاطه شده است. 

اشکهای شوق دختر ایزدی برای رهایی از چنگال خونین داعش

ما در تاریخ سه تا ۱۵ اگوست ۲۰۱۴ (۱۲ تا ۲۴ مرداد ۱۳۹۳) در این روستا محاصره شده بودیم و کسی به کمک ما نیامد، حتی از سازمان ملل، اروپا، کردستان و عراق خواستیم ما را نجات دهند اما با وجود اینکه می‌دانستند ۱۷۰۰ ایزدی در این روستا در معرض خطرند هیچ کاری انجام ندادند.

روستای کوجو یکی از روستاهایی است که چند روز پیش توسط نیروهای بسیج مردمی عراق از دست نیروهای داعش آزاد شد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشکهای شوق دختر ایزدی برای رهایی از چنگال خونین داعش +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..