تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گفتگوی تلفنی وزیرخارجه قطر با همتایانش/ سخنرانی امیر قطر به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه النشره، در حالی که روابط دوحه و برخی کشورهای عربی دچار تنش شده است «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با شماری از همتایان خود در کشورهای عربی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در همین راستا وزیر خارجه قطر با خمیس الجهیناوی وزیر امور خارجه تونس، ابراهیم غندور وزیر خارجه سودان، عبدالقادر مساهل وزیر خارجه الجزایر و ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب به صورت تلفنی رایزنی کرد.

«سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان نیز از دیگر مقاماتی بود که وزیر امور خارجه قطر به صورت تلفنی با وی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس های تلفنی روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت آن و همچنین تحولات اخیر بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که سخنرانی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور به منظور فرصت دادن به تلاش های امیر کویت برای کاهش تنش بین دوحه و کشورهای عربی به تعویق افتاده است.

وی در عین حال گفت که قطع روابط با قطر بر روند زندگی طبیعی در این کشور تاثیرگذار نخواهد بود.

وزیر خارجه قطر گفت: روابط ما با موسسات رسمی و اساسی آمریکا ممتاز است. روابط ما با واشنگتن راهبردی است و از سوی نهادهای حاشیه ای تحت الشعاع قرار نمی گیرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه دوشنبه با وزیر امور خارجه قطر در خصوص وضعیت منطقه به صورت تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

امیر کویت هم شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با همتای قطری خود دوحه را به آرام سازی اوضاع و عدم اتخاذ هرگونه اقداماتی که به بالا گرفتن تنش منجر می شود فرا خواند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گفتگوی تلفنی وزیرخارجه قطر با همتایانش/ سخنرانی امیر قطر به تعویق افتاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..