تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مونته نگرو، به ناتو پیوست

کد خبر: ۵۴۴۴۲۰

۴۵  بازدید

خبرگزاری ایرنا: کشور کوچک مونته نگرو در جنوب شرق اروپا روز دوشنبه به طور رسمی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرجان دارمانوویچ» وزیر خارجه این کشور در مراسمی که صبح امروز دوشنبه (به وقت محلی) در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، درخواست رسمی عضویت در ناتو را ثبت کرد.


مسکو پیش از این از عضویت مونته نگرو و تلاش ناتو برای افزایش حوزه نفوذ خود در شرق اروپا انتقاد کرده بود.


وزارت خارجه روسیه در ماه آوریل و پس از موافقت پارلمان مونته نگرو با عضویت این کشور در ناتو، نسبت به آنچه که پیامد های این رویداد خواند، هشدار داده و تاکید کرده بود که حق واکنش به این موضوع را در راستای حراست از منافع منطقه ای خود محفوظ می دارد.


مونته نگرو از اعضای یوگسلاوی سابق بود و پس از فروپاشی آن هم تا سال 2005 به همراه صربستان، کشوری یکپارچه را تشکیل می داد.


با عضویت مونته نگرو در ناتو، شمار اعضای این نهاد نظامی اکنون به 29 رسیده است.


افزایش شمار اعضای ناتو در شرایطی است که دولت جدید آمریکا در ماه های گذشته بارها از دیگر اعضا به علت نپرداختن سهم خود از هزینه های دفاعی انتقاد کرده بود.


کشورهای عضو پیمان ناتو در سال 2014 توافق کرده بودند که ظرف 10 سال به تدریج بودجه نظامی خود را به دو درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.


با این حال برخی اعضا همچون آلمان رسیدن به این سطح را الزام آور نمی دانند و از عمل به آن خودداری می کنند.


«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بارها تاکید کرده است که هزینه های ناتو باید به نحو عادلانه تری بین اعضا تقسیم شود؛ موضوعی که سایه سنگینی بر نشست اخیر سران کشورهای عضو این نهاد انداخت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مونته نگرو، به ناتو پیوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..