تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌بینی بانک جهانی از نرخ رشد ۴ درصدی ایران در سال ۲۰۱۷

بانک جهانی در جدیدترین به‌روزرسانی گزارش دورنمای اقتصادی جهانی خود، پیش‌بینی کرد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال میلادی جاری حدود چهار درصد رشد خواهد یافت.

آفتاب‌‌نیوز :

طبق پیش بینی این وام دهنده جهانی، تولید ناخالص داخلی واقعی ایران چهار درصد در سال ۲۰۱۷ رشد خواهد کرد. با این‌همه نرخ پیش بینی شده در مقایسه با گزارش ژانویه بانک جهانی به میزان ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین در جدیدترین گزارش بانک جهانی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال ۲۰۱۸  به میزان ۴.۱ و در سال ۲۰۱۹ به میزان ۴.۲ درصد پیش بینی شده است که نسبت به ارقام پیش بینی شده در گزارش ژانویه این وام دهنده، به ترتیب ۰.۷ درصد و ۰.۳ درصد کاهش داشته اند.

اما بانک جهانی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۶ را ۶.۴ درصد برآورد کرد که نسبت به گزارش قبلی این وام دهنده ۱.۸ درصد بهبود نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در گزارش بانک جهانی آمده است تحریم‌هایی که آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ علیه ایران وضع کرد، ممکن است به اعتماد سرمایه گذاران خارجی لطمه بزند.

همچنین در ایران که دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است، ظرفیت مازاد محدود در تولید نفت و دشواری در دسترسی به فاینانس بر رشد اقتصادی این کشور تاثیر می‌گذارد. اما عواملی شامل حساب جاری و موقعیت مالی قوی، عوامل جبران کننده‌ای هستند که از دورنمای رشد پایدار حدود ۴ درصد در فاصله سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ حمایت می‌کنند.

طبق گزارش بانک جهانی، فشار قیمت‌های غذا به رشد تورم در ایران کمک کرد و موجب دو رقمی شدن نرخ تورم در مارس سال ۲۰۱۷ شد با این همه روند رشد تورم نسبت به نرخ سالانه حدود ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۳ همچنان کاهش نشان می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌بینی بانک جهانی از نرخ رشد ۴ درصدی ایران در سال ۲۰۱۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..