تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوترش: پایان اشغال فلسطین تنها راه برقراری صلح است

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه طی سخنانی به مناسبت پنجاهمین سالگرد جنگ میان اعراب و اسرائیل در سال 1967 که به اشغال کرانه های غربی، قدس شرقی، غزه و بلندی های جولان از سوی نیروهای صهیونیستی منجر شد، گفت که اشغال این سرزمین ها به آوارگی صدها هزار نفر از مردم فلسطین و سوریه در این سال ها منجر شده و مشقات و نابسامانی های بسیاری را برمردم فلسطین تحمیل کرده است.
وی یکی از نتایج اشغال این سرزمین ها را زندگی و رشد میلیون ها نفر فلسطینی در اردوگاه های آوارگان در فقرمطلق عنوان کرد و گفت که در شرایط جاری هیچ آینده روشنی در انتظار بسیاری از کودکان فلسطینی نیست.
به گفته وی، اشغال تجاوزگرانه سرزمین های فلسطینی از سوی اسرائیل عامل اصلی دور و تسلسل خشونت و اقدامات تلافی جویانه از هر دو طرف شده و این پیام را برای نسل های آینده فلسطینی در بر داشته است که رویای دستیابی به یک دولت و کشور مستقل فقط در حد یک رویا باقی خواهد ماند و از سوی دیگر اسرائیلی ها نیز باید بی هیچ امیدی به صلح و آشتی و امنیت در این منطقه به زندگی ادامه بدهند.
دبیرکل سازمان ملل به صراحت گفت که تنها راه دستیابی به صلح و امنیت و استقرار دو دولت مستقل فلسطینی اسرائیلی در این منطقه پایان بخشیدن به این اشغال 50 ساله است.
وی افزود که اکنون زمانی نیست که طرفین امید خود به دستیابی به چنین صلحی را از دست بدهند.
گوترش تصریح کرد که ادامه و گسترش شهرک سازی ها و توسل به اظهارات تحریک آمیز و اقدامات خشونت گرایانه هر چه بیشتر خطر استقرار یک دولت واحد در این منطقه را افزایش داده است که با همه واقعیت های تاریخی مربوط به هر دو قوم مغاریت کامل دارد.
اروپام-4-541 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوترش: پایان اشغال فلسطین تنها راه برقراری صلح است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..