تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدیجه (س)، ام المومنین

سال نهم بعثت است. سختی‌های شعب ابی طالب به پایان رسیده، همه اموال خدیجه در این تحریم سیاسی اجتماعی و اقتصادی هزینه شده، مسلمانان روزهای سخت و گرسنگی و محرومیت‌های اجتماعی را پشت سر گذاشته‌اند و روزهایی اندکی راحت‌تر را به خود وعده می‌دهند.

به گزارش سینماخبر،  مشرکان از این که دو سال سختی را به همشهری‌ها و دوستان خود تحمیل کرده و نتیجه‌ای حاصل نشده، نگران هستند و به شکنجه‌های بیشتر و اعمال سختی‌های جدید می‌اندیشند. پیامبر (ص) با اخلاق حسنه و بردباری همه رنج‌ها را تحمل می‌کند، در برابر توطئه دشمنان کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان نمی‌دهد و مسلمانان را چون پولادی آب‌دیده محکم و انقلابی تربیت می کند. مسلمانان چنان بر سختی‌ها فائق آمده بودند که تحمل استقامت آنان برای مشرکان خیلی سخت بود؛ چرا که هرچه بر شکنجه و فشار و آزار می‌افزودند،  مقاومت پیامبر (ص) و مسلمانان بیشتر می‌شد.

 

پیامبر (ص) در این دوران سخت بعد از خدا و صبرو بردباری دو همراه و پشتبان داشت که متکی به آنان بود. یکی خدیجه ام المومنین همسرش که همراه و همراز و پشتیبانی قوی بود و هرچه بر او سخت می‌گرفتند، این همسر باوفا و مهربان سختی‌ها را بر پیامبر (ص) آسان می‌کرد و دیگری ابوطالب، عموی تنی‌اش که از نه سالگی در خانه او بزرگ شده بود و از نوجوانی تحت حمایتش بود و تا زنده بود، حتی در روزهای سخت تحریم‌ها لحظه‌ای، دست از حمایت او برنداشت.
 

با مرگ ابوطالب در اواخر ماه رجب پیامبر (ص) حامی بزرگ خود را از دست داد و به سوگ عموی خویش نشست اما صبر در این مصیبت را با حضور خدیجه تحمل می‌کرد و  خوشحال بود که خدیجه هست. اگر ابولهب بزرگترین دشمن قسم خورده پیامبر (ص) به جای ابوطالب، بزرگترین حامی او نشسته، هنوز می‌توان غم‌ها را با خدیجه در میان گذاشت و این بانوی کرامت با پیامبر همراهی می‌کند. هنوز از دست دادن عموی مهربان به دو ماه نکشیده بود که مصیبتی جبران‌ناپذیر بر پیام‌آور الهی وارد شد و بهترین همدم و بزرگترین یاور و ارزنده‌ترین مونس خود را از دست داد و حزنی بر دل او نشاند که سال نهم را سنه الحزن نامید و تا زنده بود از او به عنوان همسری فداکار و مهربان و پشتیبان و یار و یاور نام می‌برد و می‌گریست.

او که هرچه داشت در راه خدا داد، خداوند هم به او کوثر را عطا فرمود و خود هم به پاس این همه فداکاری ام المومنین نامیده شد.

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدیجه (س)، ام المومنین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..