تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاه ماساژور برای درمان‌ خونریزی‌ و تورم‌های مفصلی بیماران هموفیلی

محققان کشور دستگاه ماساژوری را عرضه کردند که قادر است با توزیع یکنواخت سرما اقدام به درمان خونریزی‌ها و تورم مفصلی بیماران مبتلا به هموفیلی اقدام کند.

به گزارش صدخبر، خونریزی‌های مفصلی یکی از مشکلات رایج و همیشگی برای بیماران هموفیلی بوده، ولی تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته و این در حالی است که امروزه روش‌های متفاوتی برای تسکین دردهای مفاصل وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام از آنها به طور اختصاصی برای درمان خونریزی‌ها و تورم‌های مفاصل بیماران هموفیلی عرضه نشده است.

هموفیلی

در حال حاضر یکی از روش‌های تسکین درد مفاصل در بیماران هموفیلی، استفاده از کیسه‌های یخ است که به صورت ژله‌ای هستند و یا استفاده از یخ خردشده درون کیسه نایلونی است.

کیسه یخ خردشده با پارچه ضخیم پوشانده می‌شود تا مفصل درگیر در معرض مستقیم یخ قرار نگیرد و پس از استفاده از یخ‌درمانی فرد باید از پانسمان‌های فشاری استفاده کند و همچنین مفصل را باید به طرف بالا نگه دارد.

متأسفانه به دلیل بی‌اطلاعی، برخی از بیماران مبتلا به درد مفاصلی، در هنگام بروز درد تصور می‌کنند همانند افراد سالم باید از آب گرم استفاده کنند که این کار خود به تنهایی باعث خرابی مفصل می‌شود و افراد مطلع نیز برای انجام کمپرس آب سرد یا یخ‌درمانی با مشکلاتی مواجه هستند.

این دسته از افراد باید یخ خردشده را درون کیسه نایلونی قرار داده و کیسه حاوی یخ را با پارچه ضخیم بپوشانند تا مفصل در معرض مستقیم یخ قرار نگیرد، ضمن آنکه باید کمپرس یخ به صورت منقطع یعنی هر پنج دقیقه بر مفصل قرار گیرد؛ در غیر این صورت، یخ درمانی به صورت طولانی‌مدت باعث لخته شدن خون در موضع می‌شود که درمان آن کار بسیار دشوار و زمان‌بر است.

به ازای هر 30 دقیقه باید به مدت دو ساعت به مفصل استراحت داده شود و دوباره عمل یخ درمانی تکرار شود. همچنین با قراردادن کمپرس یخ تمام مفاصل به طور همزمان در معرض سرما قرار نگیرد و باید مدام کیسه یخ توسط شخص بیمار جابه‌جا شود تا تمام مفاصل خنک شود.

در حال حاضر دستگاهی که بتواند جایگزین ماساژور درمانی شود، وجود ندارد؛ زیرا تمام دستگاه‌های موجود در قالب ماساژور تعبیه نشده‌اند و ضمنا شرایط بیماران هموفیلی از نظر حساسیت دمایی در محصول لحاظ نشده است.

بر این اساس محققان کشور دستگاه ماساژور درمان‌کننده خونریزی‌ها و تورم‌های مفصلی در بیماران هموفیلی را با استفاده از «اثر پلتیر» اجرایی کردند. اثر پلتیر پدیده‌ای مهم در مطالعه‌ گرمایش و سرمایش ترموالکتریک محسوب می‌شود.

در این طرح محققان به کمک سه آیتم در نظر گرفته‌شده سعی در جایگزین کردن این محصول به جای روش‌های سنتی مانند کیسه آب یخ و گرم‌کننده‌های غیراستاندارد هستند تا بتوانند تمام شرایط استاندارد را اعم از «دمای خنک‌کننده »برای کاهش تورم و خونریزی در مفصل آسیب‌دیده و «دمای گرم» برای قرار دادن جریان خون در آن مفصل مهیا کنند و همچنین به کمک «کاف» نگهدارنده مفصل، باعث جلوگیری از حرکت دادن مفصل و ثابت نگهداشتن آن برای درمان خونریزی‌های درون‌مفصلی بیماران هموفیلی شوند.

بر این اساس در این طرح توجه ویژه‌ای به میزان دمای واردشده چه از نظر دمای سرد و چه از نظر دمای گرم شده است.

این طرح از سوی مسعود مکوندی و لادن عزیزی‌فر اجرایی شده است.

ایسنا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاه ماساژور برای درمان‌ خونریزی‌ و تورم‌های مفصلی بیماران هموفیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..