تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشور باید بر توان نظامی خود تکیه کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد با بیان اینکه اعتقاد به خداوند منافاتی با عوامل طبیعی ندارد اظهار داشت: همه جهان و عالم هستی به خداوند تعلق دارد و از طریق اسباب جهان آفرینش را اداره می‌کند.

وی آفرینش پرندگان و انواع آن‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: دسته‌ای از پرندگان پر ندارند و دسته دیگری از آن‌ها پر می‌زنند و دسته آخر پرندگانی هستند که صاف هستند و پر هم می‌زنند همچنین باید بدانیم که پرواز پرندگان در آسمان و نیفتادن آن‌ها بر زمین همه از جانب قدرت خداوند است.

مرجع تقلید شیعیان به بیان توحید ربوبی سوره ملک اشاره کرد و گفت: در این سوره خداوند به دنبال اثبات خالقیت خود نیست، بلکه این سوره به این مسئله اشاره دارد که کارگردان جهان آفرینش فقط خداوند متعال است و جهان از طریق اسبابی اداره می‌شود و آفریننده و اداره‌ کننده آن فقط خداوند است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه خداوند به ربوبیت خود در سوره ملک تأکید دارد اظهار داشت: هنوز هم در کشورهای مختلف دنیا همچون هند و ژاپن شاهد بت‌پرستی مردم هستیم و این در حالی است که تنها مشرکان اعتقاد به بت‌پرستی دارند.

وی صفت رحمانیت و رحیمیت خداوند را مورد اشاره قرار داد و افزود: رحمانیت خداوند معنای وسیع‌تری نسبت به خداوند داشته و صفت رحیمیت قادر متعال تنها مربوط به جهان آخرت است.

استاد عالی سطوح حوزه علمیه قم بیان کرد: مشرکان خالق بودن خدا را می‌پذیرفتند اما رب بودن را به بت‌ها نسبت می‌دادند، آن‌ها به تأثیرگذاری بت‌ها بر زندگی‌شان اعتقاد داشتند و در جنگ‌ها بت‌های خود را همراه می‌آوردند.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر تکیه کردن کشور بر توان نظامی خود خاطرنشان کرد: کشور باید بر قدرت نظامی خود تکیه کند و آن را از جانب خدا بداند، چرا که تکیه کردن بر کشورهای خارجی کار اشتباهی است و ما باید در مسائل نظامی به دنبال اسباب باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشور باید بر توان نظامی خود تکیه کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..