تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیام ‌۱۵خرداد آغاز حرکت بزرگ مردمی/ ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش دارد

ساعت: 14:06 منتشر شده در مورخ: 1396/03/15 شناسه خبر: 1121121

چمران در قزوین بیان کرد: قیام ‌۱۵خرداد این واقعه عجیب و فراموش‌نشدنی آغاز حرکت بزرگ مردم ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است که هیچ گاه از حافظه و ذهن تاریخی ملت فراموش نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، دکتر مهدی چمران رییس شورای شهر تهران،  در مراسم سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مسجد امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به تلاقی ۱۵ خرداد و رحلت امام راحل اظهار کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با واقعه ۱۵خرداد که آغازگر پیروزی انقلاب اسلامی و حرکتی فراموش نشدنی است، سخنان والا و ارزشمندی برای مردم بیان کردند.

وی با بیان اینکه حادثه ۱۵ خرداد در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار خواهد ماند، افزود: من در بازار تهران شاهد حوادث این روز بودم و شهدای بسیاری را در این واقعه به دوش کشیدم که حقیقتی فراموش نشدنی است.

این مسوول تصریح کرد: امام خمینی(ره) به دنبال برپایی یک جامعه اسلامی بود که این هدف تنها با ایجاد یک حکومت اسلامی برپایه احکام اسلامی میسر می شد؛ لذا ایشان بسیار عمیق و ریشه ای به مسایل می اندیشیدند.

وی در ادامه گفت: فقها و علمای بسیاری همچون میرزای شیرازی در طول تاریخ برای ایجاد حکومت اسلامی تلاش کردند؛ اما به دلیل حاکمیت مستبد که به ظاهر مسلمان بود اما در واقعیت ظلم‌ و فساد بسیاری مرتکب می شد، این امکان وجود نداشت.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: امام راحل خروج شاه از ایران را لازمه بنای حکومت اسلامی می دانستند تا بتوانند از طریق ابزار حکومت، مبانی اسلام را در ایران پیاده کنند.

چمران تشریح کرد: حکومت اسلامی برای پیاده سازی احکام الهی باید دارای مرجع دینی و حاکم اسلامی همچون امام خمینی(ره) باشد که این رهبری اسلامی به هیچ وجه قابل قیاس با رنسانس و حکومت کاردینال ها در غرب نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب‌ها در جهان براساس ایدیولوژی، رهبری و امکانات شکل می گیرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برخلاف تمامی انقلا‌ب های کمونیستی و سرمایه داری فاقد یک مکتب مادی و دارای ایدیولوژی دینی و اسلامی بود.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: امام خمینی(ره) یک عالم ربانی الهی، مرجع تشیع و به دور از تزویر، قدرت و سلطنت است که از نگاه ایشان سلاح و امکانات در انقلاب اسلامی اعتقادات و شهادت طلبی بود.

وی عنوان کرد: شهید چمران بنا بر دستور امام خمینی(ره) دیگر به لبنان سفر نکرد؛ زیرا امام راحل معتقد بودند اگر انقلاب اسلامی به درستی شکل گیرد کشورهای دیگر نیز از سلطه خارج می شوند.

چمران تاکید کرد: عربستان امروز از کشورهایی همچون آمریکا سلاح خریداری کرده و با پول مسمانان، برخی دیگر از مسلمانان کشته می شوند؛ در این شرایط وهابیان تا جایی پیش رفته اند که مردم بی دفاع را به خاک و خون می کشند.

وی با بیان اینکه امام راحل مردم را ولی نعمت انقلاب می دانست و به آنها عشق می ورزید، گفت:امام خمینی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نهادها و کمیته‌های مردمی از جمله قوای سه گانه و مجلس شورای اسلامی را برای خدمت رسانی به مردم تشکیل دادند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه تا به امروز امام راحل را به خوبی نشناخته ایم، ابراز کرد: ایشان فردی ساده زیست و یک انقلابی واقعی بود که تکلیف شرعی را فدای هیچ کاری نمی کرد، آنگونه که جانشین خود را عزل کرد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) به ما آموخت که همواره باید به آینده امیدوار بود؛ لذا امروز ما با تکیه بر افراد با تجربه و مهندسان خود می توانیم در برابر دشمنان بایستیم و سلاح و امکانات شیعه واقعی شهادت است.

رییس شورای شهرتهران خاطرنشان کرد: هم اکنون با عدل و عدالت واقعی در حکومت اسلامی فاصله داریم؛ اما اگر در مسیر درست به دنبال نایب امام زمان و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌اله خامنه ای و با اتکا به توانایی های خود حرکت کنیم، بدون شک خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیام ‌۱۵خرداد آغاز حرکت بزرگ مردمی/ ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..