تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یادواره شهدا مایه برکت روستای خوئین ایجرود است/فرهنگسازی لازمه روحیه ایثار

ساعت: 14:28 منتشر شده در مورخ: 1396/03/15 شناسه خبر: 1121250

عضو ستاد یادواره شهداء خوئین ایجرود با اشاره بر اینکه سه تن از شهدای روستای خوئین در قیام 15 خرداد به درجه رفیع شهادت رسیده اند، گفت: برگزاری یادوراه شهدا خوئین مایه برکت برای روستای خوئین ایجرود بوده و در راستای فرهنگسازی روحیه ایثار لازم و ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتمین یادواره شهدا به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خردا طبق سنوات گذشته در روستای تاریخی خوئین ایجرود برگزار شد، در حاشیه های این مراسم حجت الاسلام ابوالحسن وفایی« عضو ستاد یادواره شهداء خوئین» در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با اشاره بر اینکه هفت سال است که یادواره شهدا در روستای خوئین ایجرود  به صورت پایدار در روز چهاردهم و پانزدهم خردا ماه برگزار می شود، اظهار داشت: اقتدار و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهداء است و هدف از برگزاری یادواره شهداء، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین یادواره شهداء  فرهنگسازی و ایجاد مکتب آموزشی برای جوانان و نوجوانان است.

وی با تاکید بر اینکه نسل امروز جنگ سخت را ندیده و تنها از روی شنیده ها و مستندات می تواند تداعی گر روزهای سخت جنگ برای آن ها باشد، افزود: روستای خوئین ایجرود 76 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که سه تن از این شهدا مفقودالاثر هستند.

عضو ستاد یادواره شهداء خوئین با بیان اینکه ستاد یادوراه شهدای خوئین مردمی است و تاکنون هیچ ارگانی  در اجرای این مراسم فعالیتی نداشته است، افزود: مراسم یادوراه شهداء روستای خوئین معمولا در  در 14 و 15 خرداد ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام وفایی با اشاره بر اینکه این یادواره شهدا به مناسبت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدی 15 خردا ماه صورت می گیرد، ادامه داد: سه تن از شهدای روستای خوئین در قیام 15 خرداد به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

*کار کردن برای شهدا خستگی ندارد

وی با تاکید بر اینکه ما کاری برای شهدا انجام نداده ایم که خسته شویم، اضافه کرد: برگزاری یادوراه شهدا خوئین مایه برکت و آبروی برای این روستا و شهرستان ایجرود است.

عضو ستاد مردمی یادواره شهداء خوئین با بیان اینکه عشق به امام راحل هنوز هم در دل ها زنده است، عنوان کرد:  این شور و عشق به امام خمینی (ره)،  بخاطر اخلاق خوب ایشان و مردمی بودن ایشان بود چرا که بخاطر حق، دین اسلام و مردم قیام کردند.

وی اضافه کرد: اخلاق و خلق نیکوی امام خمینی (ره) زبان زد خاص و عام است.

حجت الاسلام وفایی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا تاثیر بسزایی در زندگی جوانان و نوجوانان دارد، ابراز کرد: همه جوانانی که در این مراسم شرکت می کنند لحظه شماری می کنند  تا روز 14 و 15 خردا برسد تا برای امام (ره) و شهدا عزادری کنند.

وی با اشاره بر اینکه یاد و خاطره شهدا باید همیشه زنده بماند چرا که اگر شهدا فراموش شودند امام حسین (ع) فراموش می شود و اگر این اتفاق بیفتد انسانیت و اخلاق از بین خواهد رفت، خاطر نشان شد: از مسئولین در خواست دارم در روستا های بزرگ شهرستان ایجرود  یادوراه های شهداء را پر رنگ تر از قبل برگزار شود تا کودکان و نوجوانان ما با از قطره ای از زحمات و رنج هایی که شهدا برای این آب و خاک کشیده اند آشنا شوند.

حجت السلام وفایی  با تاکید بر اینکه شهداء مردانه در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد، اذعان کرد: امروز نیز جوانان با مشارکت در یادواره های شهدا ادامه دهنده راه شهیدان هستند و چه بسا مسئولین می توانند بیش از پیش در خصوص فرهنگسازی برگزاری این چنین مراسم هایی نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت امروز کشور مرهون شهدای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: دشمن بدنبال از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت است و برای رسیدن به این هدف شوم از تمامی ابزار خود در جنگ نرم استفاده می کند بنابراین یادواره های شهدا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یادواره شهدا مایه برکت روستای خوئین ایجرود است/فرهنگسازی لازمه روحیه ایثار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..