تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وتوی سخنان فرماندار توسط هیات نظارت/ ترکیب شورای پنجم زنجان تغییر می کند؟

ساعت: 11:30 منتشر شده در مورخ: 1396/03/15 شناسه خبر: 1120809

در حالی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان زنجان امروز از شمارش آراء دستی می‌گوید که فرماندار زنجان روز گذشته تاکید کرد که در انتخابات شورای شهر زنجان آرا دستی نداشتیم و فقط بیش از ۱۱ هزار رای باطله سفید وجود داشت و عملا سخنان فرماندار، وتو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، حساسیت انتخابات شورای شهر زنجان منحصر در ایام تبلیغات و حتی روز رای گیری نبود و هر روز که می گذرد، اتفاق جدیدی رخ داده و عملا انتخابات شورای پنجم زنجان را همچنان در صدر اخبار قرار داده است.

روز گذشته بود که رسول بیات فرماندار زنجان پس از اعتراضات فراوان و گسترده کاندیداهای شکست خورده انتخابات شورا، نشست خبری برگزار کرد و تلاش کرد تا در این نشست به شبهات مطروحه پاسخ گوید.

تقریبا شبهات پاسخ داده شد؛ اما مهمترین قسمت این نشست، به تقابل اطلاعاتی بیات و وقفچی نماینده زنجان و طارم بازگشت که فرماندار زنجان به سخنان منتخب مردم زنجان واکنش نشان داد.

وقفچی از وجود 10 هزار رای شمارش نشده خبر داده بود و اعلام کرده بود: «این تعداد رای که به صورت دستی نوشته شده شمارش نشده است که با توجه به صراحت قانونی حتما باید به هر نحوی رایی که گرفته می‌شود، شمارش شود.»

در پی این واکنش، رسول بیات فرماندار زنجان در نشست خبری خود، قاطعانه این ادعا را رد کرد و گفت: «مطلبی که اقای وقفچی به آن اشاره کردند بی پایه و اساس است، یعنی گزارشات درست به ایشان داده نشده است.

وی با بیان اینکه ما بیش از 11 هزار رای باطله داشتیم، اضافه کرد: این افراد به هر دلیلی رای سفید داده‌اند که جزو آراء باطله محسوب می‌شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه هیچ رای دستی قابل پذیرش و شمارش نبود، خاطرنشان کرد: صندوقی برای اخذ رای با تعرفه کاغذی در نظر گرفته شده بود تا در صورت بروز مشکل برای دستگاه‌های تمام الکترونیک به شیوه دستی اخذ شود اما باید گفت که کل انتخابات زنجان الکترونیکی بود.»

اعتراضات گسترده پس از نشست خبری فرماندار

پس از نشست خبری فرماندار زنجان، واکنش های کاندیداهای شکست خورده نه تنها کاهش نیافت؛ بلکه شدت اعتراضات بسیار گسترده تر شد.

اما امروز ولی‌الله کلانتری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان زنجان، با وتو اظهار نظر روز گذشته بیات، از شمارش آراء دستی شورای شهر زنجان خبر داد و اظهار داشت: آراء دستی بعد از شمارش در نتیجه انتخابات اعمال خواهد شد.

همچنین احمد بیگدلی رئیس هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان نیز در گفتگو با فارس اظهار کرد: طی روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس ستاد انتخابات استان، استاندار زنجان، هیأت نظارت و جمعی از مسؤولان مبنی بر بررسی اعتراضات کاندیداهای انتخابات شورای شهر زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه به این نتیجه رسیده شد که طی امروز با حضور نمایندگان کاندیداهای حائز اکثریت آرا از نفر هفتم تا نفر پانزدهم و حضور تعدادی از اعضای هیأت نظارت شهرستان و استان، هیأت بازرسی استانداری و ستاد انتخابات آرای دستی برای رفع شبهات مجددا بازشماری شود، عنوان کرد: بر اساس این تصمیم، تعدادی از صندوق‌های مورد اعتراض کاندیداها نیز مجددا بررسی شده و نتیجه نهایی انتخابات شورا بعد از بررسی‌ها به تاییدیه هیأت نظارت رسیده و به اطلاع عموم برسد.

قصه انتخابات شورای شهر زنجان همچنان ادامه دارد و بررسی آرای پرشماری که بصورت دستی اخذ شده است، احتمال تغییر در ترکیب شورای پنجم شهر زنجان را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وتوی سخنان فرماندار توسط هیات نظارت/ ترکیب شورای پنجم زنجان تغییر می کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..