تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرار دادن ۳۰ میلیارد ترانزیستور درون یک تراشه ۵ نانومتری توسط آی‌بی‌ام

قرار دادن ۳۰ میلیارد ترانزیستور درون یک تراشه ۵ نانومتری توسط آی‌بی‌ام

فناوری اطلاعات > سخت افزار - حرکت به‌سوی فناوری 5 نانومتری با کمک آی بی ام منجر به فشرده‌سازی 30 میلیارد ترانزیستور درون یک تراشه شد.

به گزارش خبرآنلاین، برخی از مرگ قانون مور می‌گویند درحالی‌که آی بی ام در کنار شرکایی مانند سامسونگ و Globalfoundries همچنان آن را زنده نگه‌داشته‌اند چراکه راهی برای فشرده‌سازی 30 میلیارد ترانزیستور پیداکرده‌اند که ما را به‌سوی فناوری تراشه‌های 5 نانومتری می‌برد.

درحالی‌که برای توسعه تراشه 5 نانومتری از لیتوگرافی ماوراءبنفش / EUV موجود در 7 نانومتری استفاده‌شده، از طراحی موسوم به FinFET برای چینش ترانزیستورها روی نانو شیت‌های سیلیکونی بهره‌برداری شده است. نتیجه این شده است که بتوان با حداکثرعملکرد، در کمترین مکان روی مدارهای الکتریکی ترانزیستور را روی بورد تعریف‌شده پیاده‌سازی کرد.

دانشمندان روی تراشه 7 نانومتری توانسته‌اند 20 میلیارد ترانزیستور سوار کنند و حالا روی 5 نانومتری تا 30 میلیارد مطابق شکل زیر آن را پیاده‌سازی کرده‌اند.

آی بی ام امیدواراست این تکنیک بتواند به ساخت تراشه‌های اینترنت اشیاء کمک کند و ابزار موبایل را با عمر باتری بالاتر برای این کار آماده کند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرار دادن ۳۰ میلیارد ترانزیستور درون یک تراشه ۵ نانومتری توسط آی‌بی‌ام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..