تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش جراحی تعویض مفصل زانو در کشور

محمدعلی عنایت الهی متخصص ارتوپدی و فلوشیب جراحی تعویض مفصل در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تعویض مفصل زانو برای افرادی که دچار آرتروز مفصل زانو، ساییدگی شدید مفصل زانو و تصادفات و جراحت شدید ناحیه زانو شده اند و با درمان‌های رایج از قبیل فیزیوتراپی، دارو و تغییر روش‌های زندگی بهبود نیافته اند، انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه جراحی مفاصل در کشور از آمار روبه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: جراحی و تعویض مفصل زانو شایع‌تر از لگن و سایر نواحی بدن است چنانکه در کشور آمریکا نیز حدود سه برابر تعویض لگن، تعویض مفصل زانو انجام می‌شود.

این فلوشیپ جراحی تعویض مفصل گفت: در کشور از لحاظ تعداد بیماران مشکلی نداریم، اما نکته حائز اهمیت است این است که بیمار باید از حیث رعایت عفونت‌های بیمارستانی، مراقبت‌های بعد جراحی، ضرورت جراحی و اعتماد به پزشک معالج آگاهی و آموزش لازم را از سوی کادر درمان کسب کند که در این صورت شاهد اثربخشی جراحی در کشور خواهیم بود.

وی اظهار کرد: توجه به بهداشت بیمار، اتاق عمل، تجهیزات و تمهیدات پزشک در کاهش عفونت‌های بعد از جراحی تاثیرگذار است که گذشته از این موضوع، متاسفانه فرهنگ صحیحی از جراحی تعویض مفاصل در کشور نداریم و برخی خانواده‌ها جراحی مفاصل را زمین‌گیر شدن قلمداد می‌کنند.

عنایت الهی بیان کرد: تخصصی شدن مراکزجراحی مفاصل با توجه به آمار بالای جراحی مفاصل موضوعی مهم است، هرچند ما در این زمینه آمار مشخصی نداریم، اما با توجه به افزایش ناتوانی ها، تعداد سالمندان، تصادفات جاده‌ای و سایر جراحت‌ها با رشد روبرو بوده که تخصصی شدن مراکز جراحی مفاصل نیازمند نگاه ویژه از سوی سیاستگذاران بهداشت و درمان کشور است.

وی افزود: اگر آگاه‌‎سازی بیماران، همراهان بیمار و حتی سایر آحاد جامعه در زمینه جراحی‌ها درست باشد و انتخاب بیمار برای جراحی از سوی پزشک آگاهانه انجام شود با جراحی‌های تخصصی شاهد ارتقاء کیفیت زندگی، سلامت و کاهش عوارض بسیاری از بیماران در جامعه خواهیم بود.

این ارتوپد با بیان اینکه اکنون تکنیک جراحی و توانمندی متخصصان در کشور مطلوب است، تصریح کرد: در بین اعمال جراحی، عمل جراحی تعویض مفصل لگن موفق‌ترین عمل جراحی است که شاهد رضایتمندی حداکثری بیماران هستیم.

وی گفت: رضایتمندی جراحی تعویض مفاصل به گونه‌ای است که برخی کشورهای پیشرفته این عمل را همانند عمل قلب می‌دانند که با این جراحی بیمار جانی دوباره پیدا می کنند و در این راستا باید از ترس اعمال جراحی در بین جامعه انگ زدایی لازم را داشته باشیم.

عنایت الهی یادآور شد: در جراحی‌ تعویض مفاصل، باور افراد و سبک زندگی بعد از اعمال جراحی باید آگاهسازی شود و فرد بپذیرد که با تعویض مفصل نمی‌تواند روی زمین بنشیند که این موضوع به تصحیح باور بیماران برمی گردد و به معنای از کارافتادگی پس از جراحی نیست و بطوریقین با رفع کمبودهای ساختاری، آموزش پرسنل بیمارستان، تربیت نیروی فلوشیب و تصحیح انتظارات بیماران شاهد برآورده شدن انتظارات اجتماعی بیماران خواهیم بود. 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش جراحی تعویض مفصل زانو در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..