تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف سیگار، به کبد جنین نیز آسیب می‌زند!

مصرف سیگار، به کبد جنین نیز آسیب می‌زند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که مجموعه مواد شیمیایی موجود در سیگار برای تشکیل سلول‌های کبدی خطرناکند. این محققان، روش جدیدی برای مطالعه تاثیرات سیگار کشیدن مادر روی بافت کبد با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی ابداع کرده‌اند.
 
گروهی از دانشمندان دانشگاه ادینبورگ دریافتند که اثر مواد شیمیایی سیگار روی جنین دختر و پسر متفاوت است. محققان در این تحقیقات، از نوعی سلول بنیادی با قابلیت تبدیل به سلول‌های دیگر به منظور ساخت بافت کبد جنینی استفاده کردند. آنها دریافتند که سلول‌های کبدی در معرض مواد شیمیایی مضر موجود در سیگار بوده‌اند. به گفته آنها، این مواد هر بار که مادر سیگار می‌کشد، در بدن جنین گردش می‌کند.
 

سیگار حاوی حدود ۷ هزار ماده شیمیایی است و استعمال آن به اندام‌های جنینی آسیب می‌زند و اثرات درازمدت بر جا می‌گذارد. البته این اثرات بر کبد جنین‌های دختر و پسر متفاوت است. در جنین پسر، بافت کبد زخم می‌شود و در جنین دختر، آسیب‌های بیشتری متوجه متابولیسم سلولی می‌شود.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف سیگار، به کبد جنین نیز آسیب می‌زند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..