تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش رستم و سهراب به روایت خون با استقبال گسترده تماشاگر روبرو شد

نمایش رستم و سهراب به روایت خون با استقبال گسترده تماشاگر روبرو شدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش خیابانی رستم و سهراب به نویسندگی حیدر رضایی و به کارگردانی مجتبی خلیلی از تولیدات خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان در قالب چهارمین همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» در اصفهان به نمایش در آمد با استقبال گسترده تماشاگر روبرو شد.

نمایش «رستم و سهراب» روایتی جدیدی است از شاهنامه است که این بار رستم و سهراب در  خرداد ماه سال 1342 بر روی پل باقر آباد با هم رو در رو می‌شوند. 

خلیلی علت انتخاب کاراکتر رستم و سهراب را در این نمایش ایجاد فضای کاملا ملی بر پایه ارزش‌های اسلام دانست و گفت: تقابل دو زمان در این نمایش و وجود کاراکترهای معروف ملی برای تماشاگر همذات پنداری ایجاد می‌کند و به واقع این بازخورد در استقبال تماشاگر قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد به عنوان نقطه شروع انقلاب اسلامی و ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) دو واقعه عظیمی است که هنرمندان هنوز حق مطلب را در این خصوص ارائه نکرده اند و وظیفه هر هنرمند متعهدی است که براین دو واقع ادای دین کند.

کارگردان نمایش «رستم و سهراب» به روایت خون، غیررقابتی بودن همایش را از نقاط قوت این دوره خواند و افزود: بومی‌سازی اجراهای نمایش با حمایت دلسوزانه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از نقاط قوت این همایش است که حقیقتا خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان گامهای جدی در راستای هنر ارزشی انقلاب اسلامی برداشته است.

در این نمایش خیابانی ابراهیم حاجی حیدری، محمد ماندگاری، فرید قدیری به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

شایان ذکر است؛ نمایش خیابانی رستم و سهراب از تاریخ 13 الی 15 خرداد 21:00 شب به اجرا در می‌آید.

چهارمین همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» (ویژه‌ نمایش‌های خیابانی و محیطی) به منظور ارج نهادن به شخصیت شامخ و تاثیرگذار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین پرداختن به قیام 15 خرداد و نقش و جایگاه آن در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی توسط مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با همكاری ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) از 13 تا 16 خردادماه به دبیری امیرحسین شفیعی و به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تهران و 12 استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش رستم و سهراب به روایت خون با استقبال گسترده تماشاگر روبرو شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..