تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم از قطب تا خط استوا با طبیعت همراهند/بااخلاق و فرهنگ محیط زیستی همراه طبیعت باشیم

مردم از قطب تا خط استوا با طبیعت همراهند/بااخلاق و فرهنگ محیط زیستی همراه طبیعت باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انسان از مهم ترین عوامل تخریب محیط زیست شناخته می شود، و با رشد روزافزون آلودگی، به خصوص در کشورهای در حال توسعه موجب تخریب محیط زیست و آلودگی آب، خاک و هوا می شود که ادامه این روند بحران های محیطی را به همراه خواهد داشت و منجر به از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری، خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها و کاهش جمعیت جانوری، تولید انواع پسماندهای خانگی، صنعتی، کشاورزی ، بیمارستانی و بروز مشکلات زیست محیطی در راستای توسعه شهرنشینی می شود.

روز جهانی محیط زیست ، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم، برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به منظور اتخاذ تصمیم هایی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، انتخاب شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال1972 با تصویب ماده‌ای، 5 ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد. همزمان با برپایی این کنفرانس، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) شد. هم اکنون۴۵  سال است که UNEP در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می‌کند.

مراسم این روز در قالب راهپیمایی‌های خیابانی، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس، درختکاری، فعالیت‌های مربوط به بازیافت، پاکسازی و غیره برگزار می شود که هدف از برگزاری چنین مراسم هایی جلب توجه عمومی به مسائلی است که باعث آلودگی محیط زیست می شود، البته هر سال یکی از چالش هایی که بیشتر محیط زیست را تهدید کرده به عنوان موضوع این روز انتخاب می شود.

در این میان ایران نیز به تعدادی از کنوانسیون‌ها و پروتکل ها پیوسته و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مرجع ملی، اجرای برنامه ها را بر عهده دارد.

 روز جهانی و هفته محیط زیست، در ایران از 15 تا 22 خرداد ماه، با الهام از شعار جهانی این روز که" من با طبیعتم" ( I’m Whit Nature ) برگزار می شود و همچون گذشته بر ترویج و گسترش فرهنگ و اخلاق محیط زیستی از طریق آموزش رفتارهای دوستدار محیط زیست و آگاهی بخشی به آحاد جامعه در کسب فهم اکولوژیک از طبیعت، این راه دشوار اما ارزشمند را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم از قطب تا خط استوا با طبیعت همراهند/بااخلاق و فرهنگ محیط زیستی همراه طبیعت باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..