تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از کمک مقام معظم رهبری برای آزادی زندانیان تا جزئیات تهدید به ترور رئیس جمهور

از کمک مقام معظم رهبری برای آزادی زندانیان تا جزئیات تهدید به ترور رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضاییگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اخباری از جمله اعلام تعداد قربانیان قرص برج در سال 95، جزئیات ارسال شکایت ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دادسرا ، کمک رهبری به آزادی زندانیان غیر عمد و تهدید به ترور رئیس جمهور از مهمترین اخبار قوه قضائیه در هفنه ای که گذشت، بود.

*حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری: سوء استفاده رسانه‌های غربی از صحبت‌های برخی نامزدهای انتخاباتی/ ارجاع شکایت ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دادسرا

حجت‌الاسلام محمد جواد منتظری دادستان کل کشور در نوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان در پاسخ به این سوال که سخنگو و رئیس قوه قضائیه پیش از انتخابات اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از تشویش اوضاع کشور،در برابر بداخلاقی‌های انتخابات سکوت می‌کنیم؛ آیا این به معنای برخورد با تخلفات است و یا قرار است مسائل جدیدی مطرح شود؟ گفت: مطرح شدن برخی مسائل از سوی کاندیداها جایز نبود اما مطرح شد،و برخی از آن‌ها،خلاف واقع بوده است و برخی از آن‌ها اگر هم درست بوده،به شکلی مطرح شده، که مصلحت جامعه نبوده است.

وی افزود: برخی کاندیدها مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آن‌ها سو استفاده کرد و دشمن مسائل را از زبان آن‌ها گرفت و ما دیدیم در شبکه های اجتماعی و رسانه های غربی روی این موارد مانور دادند که برخی از آنها پاسخ دارد و به آن‌ها پاسخ می دهیم.

*اختصاص 12 میلیارد تومان از سوی سازمان زندان‌ها به خانواده زندانیان

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها درنوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان گفت:در سال گذشته با تخصیص 12میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کردیم بخشی از مشکلات ان‌ها حل شود و همچنین 825 خانواده زندانی که دارای مشکلات خاص مانند بیمارای های خاص، فرار از منزل و زندانی شدن هم زمان والدین بودند شناسایی شدند و به مشکلات آنها رسیدگی شد.

*در یکصد و سیزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه؛ تهدید به ترور رئیس جمهور قطعا جرم است/ پاسخ دستگاه قضا به 198هزار استعلام انتخاباتی/ صدور کیفرخواست برای 8 مدیر تلگرامی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در صد و سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز چهارشنبه به صورت فوق العاده برگزار شد به موارد ذیل اشاره کرد:

سخنگوی دستگاه قضا گفت:به لطف خدا،شورای نگهبان در فرصت قانونی صحت انتخابات را تأیید و از طریق وزارت کشور اعلام کرد که در این رابطه اولا از مردم که با شرکت حداکثری در انتخابات به ندای رهبر لبیک گفتند تشکر می کنم که با این حضور به عزت کشور افزودند و تشکر و تقدیر دارم از تمام عوامل اجرایی انتخابات و از تمام نیروهای انتظامی و قضایی که تلاش کردند که یک انتخابات امن داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: دادگستری یکی از مراجعی است که باید به استعلامات پاسخ دهد و امسال هم به 198هزار استعلام پاسخ داده شد که از این تعداد 197هزار فقره مربوط به انتخابات شوراها و مابقی مربوط به انتخابات میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری بود.

 

*دستگیری فردی در ارتباط با جاسوسی در دفتر حسام‌الدین آشنا

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دستگیری فردی در دفتر آقای آشنا به اتهام جاسوسی گفت: فردی در این رابطه دستگیر شده است و طبعا این کار با دستور قاضی بوده است چرا که وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه نمی‌توانند مستقیما شخصی را دستگیر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: وزارت اطلاعات می‌تواند با دستور قاضی متهم را برای مدتی به منظور بازجویی در اختیار داشته باشد اما قطعا قاضی تصمیم گیرنده است و فردی هم که دستگیر شده است از دفتر آقای آشنا بوده، اما ممکن است با این فرد ارتباطی نداشته باشد.

وی گفت: پرونده در حال تحقیقات ابتدایی است و از اعلام جزئیات آن معذورم.

 

*تهدید به ترور رئیس جمهور قطعا جرم است

سخگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بعد از انتخابات به ریاست جمهوری توهین‌های زیادی شده است و شخصی علناً رئیس جمهور را تهدید به ترور کرده است و ادعا می‌کند که این کار را به استناد سخنگوی قوه قضاییه انجام داده است، گفت: تهدید و توهین جرم است و اگر توهین به موقعیت شغلی افراد لطمه ای وارد کند، مدعی‌العموم می‌تواند وارد شود.

وی ادامه داد: اگر این فرد به رئیس جمهور توهین کرده باشد مدعی‌العموم حتما باید ورود پیدا کند و اگر شناسایی فرد مشکل باشد از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه کمک گرفته می‌شود کما اینکه مواردی از این قبیل وجود داشته و افرادی شناسایی و دستگیر شده‌اند و اگر کسی رئیس جمهور را تهدید به ترور کرده باشد قطعا جرم انجام داده است.

*جولایی: طلبکاران؛ بزرگترین خیران در آزادی زندانیان هستند

سید اسدالله جولایی، مدیر عامل ستاد دیه کشور در سی امین جشن گلریزان ستاد دیه گفت: طلبكاران با گذشت حدود ٤٠ درصد از طلب‌های خود، بزرگترين خيران در آزادی زندانیان هستند.

*جهانگیر: سیستان و بلوچستان در صدر زندانیان مهریه/ 2 هزار زندانی بدهکار مهریه در کشور وجود دارد

اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در سی امین جشن گلریزان ستاد دیه گفت: قریب به 15 هزار زندانی جرایم غیرعمد داریم که دو هزار نفر محکومان دیه و 13 هزار  نفر نیز زندانیان جرایم مالی غیرعمد هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه از مجموع زندانیان جرایم مالی غیرعمد، 2 هزار و 800 نفر را زندانیان مهریه تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از سنت‌های حسنه که خوشبختانه در کشور نهادینه شده، سنت کمک به هموطنان آسیب‌دیده است و قطعاً با کمک خیّران، زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند می‌توانند دوباره به جامعه بازگردند.

وی افزود: استان های محروم بیشتر گرفتار پرداخت مهریه هستند که در صدر آن استان سیستان و بلوچستان است.

جهانگیر با بیان اینکه به کمک ستاد دیه تلاش کردیم در حوزه هایی که توانایی داریم به خانواده های زندانیان کمک کنیم ادامه داد:متاسفانه 60درصد زندانیان متاهل هستند که از این تعداد 9 هزار نفر زندانیانی هستند که بیش از 4 فرزند دارند و  ما توانستیم 700 نفر از فرزندان زندانیانی که ترک تحصیل کرده بودند را  شناسایی  و به مدرسه باز گردانیم.

*کمک 50میلیون تومانی سازمان زندان‌ها به ستاد دیه/ فروش زندان اوین منتفی شد

جهانگیر با بیان اینکه گره مشکلات از سوی مردم باز می شود ادامه داد:کمک مردم می تواند باعث توسعه ارزش ها، هم در جامعه و هم برای دیگر کشورها به عنوان ارزش های اسلامی مطرح شود.

رئیس سازمان زندان ها افزود: در راستای کار خیری که از سوی مقام معظم رهبری،رئیس جمهور و روسای قوه قضاییه و مقننه شروع شد، سازمان زندان‌ها هم مشابه سال گذشته به منظور آزادی زندانیان50میلیون تومان کمک می کند.

وی در رابطه با انتقال زندان اوین به خارج از شهر و فروش آن به شهرداری تهران گفت: فروش زندان اوین منتفی شده است.

*آیت الله آملی لاریجانی: اظهارات برخی نامزد‌ها خلاف امنیت ملی و عبور از خطوط قرمز بود/ شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟/ از برخی تحرکات پس از انتخابات بوی فتنه به مشام می‌رسد

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: در فضایی قرار داریم که عده‌ای به دنبال جریان سازی پوپولیستی برای ایستادن در مقابل تصمیمات قانونی نهادهای قانونی کشور هستند. از اتاق‌های فکر آنان خبر می‌رسد که می‌گویند تا التهابات انتخاباتی باقی است و فضا داغ است، باقی منویات خود را دنبال کنیم و سخنان خود را به کرسی بنشانیم. بنده از چنین فضایی بوی فتنه استشمام می‌کنم. در سال ۸۸ نیز برخی تلاش داشتند با فشارهای پوپولیستی در مقابل نهادهای قانونی بایستند، اما از مردم سیلی محکمی خوردند. امروز نیز همین معنا به شکل دیگری بروز کرده است و برخی به دنبال این هستند تا موضوعاتی را که برای آن راهکار قانونی وجود دارد با فشارهای پوپولیستی پیش ببرند.

آیت الله آملی لاریجانی، موضوع رفع حصر را از جمله این موضوعات دانست و تصریح کرد: همه دیدند که برخی در مورد این موضوع قبل و حین انتخابات چه کردند و همنوایان آنان چه گفتند. ما این مسائل را هم از دور می‌بینیم و هم از نزدیک شاهد اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می‌دهد هستیم. ماهیت این کار شبیه همان کاری است که در فتنه ۸۸ صورت گرفت؛ نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آن ها گفته است که ما آمده ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور در این زمینه تصمیمی را اتخاذ کرده است. رفع حصر نیز مانند سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای معتبر بودن، پروسه خاص خود را دارد و اینکه بخواهیم عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنیم همان روح و باطن فتنه ۸۸ است. برهمین اساس به این قبیل رسانه‌ها و افرادی که تلاش می‌کنند به صورت زنجیره‌ای و همنوا چنین مسائلی را دائماً تکرار کنند و از این طریق فشار وارد آورند هشدار می‌دهیم که این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار، این بساط را جمع خواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می‌شود و تصمیم در مورد این اتهامات و نحوه رفتار با متهمان، قاضی رسیدگی کننده به پرونده، در چارچوب مقررات قانونی خواهد بود.

*کمک 313 میلیونی رهبر معظم انقلاب به ستاددیه

 حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد،با اهدای مبلغی معادل 313 میلیون تومان چراغ سی‌امین جشن گلریزان ستاددیه کشور را روشن کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور کشورمان با اختصاص مبلغ 270 میلیون تومان و سران قوه قضاییه و مقننه نیز هر کدام با واریز مبلغی معادل 50 میلیون تومان، در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند.

*اسماعیلی:ارجاع پرونده معاون سابق آستان قدس به دادسرای تهران

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضاییگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آخرین وضعیت پرونده معاون سابق آستان قدس رضوی اظهار داشت: اصل طرح شکایت و تشکیل پرونده برای معاون سابق آستان قدس در دادسرای تهران است.

وی افزود: این شکایت مربوط به یکی از شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی در تهران است و در حال حاضر پرونده در دادسرا مراحل نهایی خود را طی می کند.

*نشریه مهرنامه مجرم شناخته شد

وی بیان داشت: نشریه مهرنامه به اتهام نشر مطالب خلاف عفت عمومی به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و در ضمن هئیت منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسئول این نشریه را مستحق تخفیف ندانست.

*سازمان پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:فوت ۱۴۹ تن بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان تهران

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: 149 تن تا پایان سال 95،در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است؛از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 12 ماه سال گذشته 95 تن مرد و 54 تن زن بوده اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از کمک مقام معظم رهبری برای آزادی زندانیان تا جزئیات تهدید به ترور رئیس جمهور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..