تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌ الله مصباح یزدی: حکومت موظف است از رفتن مردم به راه ناصواب جلوگیری کند

کد خبر: ۵۴۴۰۶۰

۲۹۲  بازدید

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نیازهای معنوی بر اساس مبانی اسلامی از اوجب واجبات است گفت: حکومت نه‌ تنها وظیفه هدایت مردم به راه راست را دارد بلکه موظف است از رفتن مردم به راه ناصواب جلوگیری کند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با تأکید بر انجام کار ثواب و داشتن نیت الهی در انجام آن اظهار داشت: تصدی پست حکومتی اگر باهدف کسب رضایت الهی باشد، ارزشمند است و ارزش کارهای اخلاقی به نیت انسان بستگی دارد.

وی کاری را با ارزش دانست که با هدف کسب رضایت الهی باشد و گفت: انجام امور از روی ریا و نفاق نه‌تنها ارزش اخلاقی ندارد بلکه حرام بوده و سبب گرفتاری و عذاب الهی می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: گرفتن زکات از سوی حکومت آن‌هم به‌زور برای شخص انسان مسلمان ثوابی ندارد و این مال دیگر مربوط به آن شخص نبوده و مالش حلال است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در گستره دین مبین اسلام مصالح و مفاسد وسیع است، افزود: این گستره شامل نفع مادی و معنوی می‌شود و تأثیر آن در جهان آخرت نیز بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: کار سیاسی دارای ارزش اخلاقی است که با نیت الهی انجام‌ شده باشد اما بسیاری از آن‌ها از این ارزش برخوردار نبوده و دارای ثواب دنیوی و اخروی نیستند، چرا که کاری در سعادت ابدی انسان تأثیر دارد که دارای ارزش اخلاقی باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تغییر تشکیل نهادهای علمی از جمله آموزش و پرورش به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد است، افزود: حکومت وظیفه تأمین نیازهای نهادهای بدون متصدی را به عهده دارد که آموزش و پرورش از جمله آن‌ها است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه نیازهای معنوی بر اساس مبانی اسلامی از اوجب واجبات است، تصریح کرد: حکومت نه‌تنها وظیفه هدایت مردم به راه راست را دارد، بلکه موظف است از رفتن مردم به راه ناصواب جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید دغدغه‌مند آخرت خود باشد و بی‌دینی بالاترین چیزی است که سبب فساد انسان‌ها می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌ الله مصباح یزدی: حکومت موظف است از رفتن مردم به راه ناصواب جلوگیری کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..