تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وعده های پوپولیستی حزب کارگر و وسوسه رای دهندگان

ساعت 24-درحالی که حزب محافظه کار انگلستان تا همین چند روز پیش با اختلاف قابل توجه نسبت به احزاب رقیب پیشتاز انتخابات پیش رو بود اما حزب کارگر با کشاندن مسایل اقتصادی روزمره مثل مالیات و دولتی کردن برخی فعالیت های خصوصی شده فاصله راکمتر کرده است .

گزارش بی بی سی فارسی از حرفها و وعده های دوحزب رقیب به مردم انگلستان نشان می دهد نوعی پوپولیسم مرموز در حال دگرگون سازی اندیشه شهروندانی است که بیم کاهش شفغل و درآمددارند.

حزب محافظه‌کار می‌گوید بهترین گزینه برای مذاکرات خروج از اتحادیه است. حزب کارگر می‌گوید هدفش خروج همراه با دسترسی به بازار مشترک است. لیبرال دموکرات‌ها می‌گویند در صورت تصدی دولت، درباره شرایط خروج از اتحادیه اروپا، دوباره همه پرسی برگزار می‌کنند. حزب ملی اسکاتلند هم می‌گوید چون اسکاتلندی‌ها بیشتر به ماندن در اروپا رای دادند، باید حق دسترسی به بازار مشترک و رفت و آمد نیروی کار برایشان تضمین شود.انتخابات بریتانیا؛ فاصله حزب کارگر و محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها کم شده است.نهایتا سوال این است: آیا بریتانیا به بازار مشترک اروپا دسترسی خواهد داشت یا نه؟ بریتانیا سالانه ۶۵۶ میلیارد دلار صادرات دارد که تقریبا نصف این رقم یعنی ۲۸۳ میلیارد دلار به بازار مشترک اروپاست.

اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود بدون آنکه توافقی درباره دسترسی‌اش به این بازار بدست آید، عوارض و تعرفه بر تجارت دو طرف برمی‌گردد. این یعنی افزایش هزینه تجارت بین بریتانیا و بزرگ‌ترین شریک تجاری‌اش.ترزا می رهبر حزب محافظه‌کار می‌گوید نه تنها مهاجرت از اتحادیه اروپا بلکه ورود نیروی کار از جاهای دیگر را هم محدود می‌کنند.مساله‌ای دیگری که کسب و کارهای بریتانیا را نگران کرده، مهاجرت نیروی کار به بریتانیاست. محافظه کاران می‌گویند نه تنها مهاجرت از اتحادیه اروپا بلکه ورود نیروی کار از جاهای دیگر را هم محدود می‌کنند. محافظه کاران می‌خواهند حتی هزینه تقاضا برای مهاجرت کاری از بیرون اروپا به بریتانیا را دوبرابر کنند.بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌گویند این کار به آن‌ها ضرر می‌زند. تام ادیولا موسس و مدیر یک شرکت که فضای مغازه‌های بزرگ را راحی می‌کند می‌گوید: "یک سوم نیروی کار ما غیر اروپایی هستند.

اینکار سیگنال بدی به استعدادهایی که ما می‌خواهیم جذب کنیم می‌فرستد و نهایتا به ما ضرر می‌زند."آقای ادیولا مدیر شرکت میتیل می‌گوید:" این درحالی است که همزمان از هنگ کنگ و سنگاپور از ما دعوت می‌کنند تولیداتمان را به آن کشورها ببریم و برایمان امتیازهای جدید هم قائل می‌شوند."اما همه یک جور فکر نمی‌کنند. یکی از بساز بفروش‌های بزرگ بریتانیا می‌گوید باید اولویت را به شهروندان این کشور داد.ریچارد تایس معتقد است: "به جای اینکه دنبال راهی باشیم که ارزان ترین نیروی کار را از همه جای دنیا بیاوریم بریتانیا، شرکت‌ها باید فکر کنند چطور می‌شود به نیروی کار بریتانیایی کمک کرد و تخصص لازم را آموزش داد که به درد ما بخورند."اما غیر از تجارت و نیروی کار، مالیات یکی دیگر از محورهای رقابت انتخاباتی است.

به گزارش ساعت 24 ،حزب کارگر گفته مالیات را روی درآمد پردرآمدها و شرکتها بالا می‌برد.مثلا کسانی که بیش از ۸۰ هزار پوند درآمد دارند باید ۴۵ درصد مالیات دهند، یعنی ۵ درصد بیشتر از مالیات معمول. همچنین حزب کارگر می‌خواهد تا سال ۲۰۲۱ مالیات بر شرکت‌ها را از ۱۹ درصد کنونی به ۲۶ درصد برساند.جرمی کوربین رهبر حزب کارگر گفته درصورت پیروزی، شرکت‌های راه آهن شهری، شرکت پست و شرکت‌های آب و فاضلاب را دوباره دولتی می‌کند.حزب کارگر گفته درصورت پیروزی شرکت‌های راه آهن شهری، شرکت پست و شرکت‌های آب و فاضلاب را دوباره دولتی می‌کند. برای بعضی این‌ها بازگشت به دهه هفتاد میلادی است.حزب محافظه کار اما حرفی از افزایش مالیات نمی‌زند، دستکم فعلا نه. ولی محافظه کاران قول داده بودند که حقوق بازنشستگان را دستکم به اندازه تورم یا به اندازه ۲/۵ درصد، هرکدام بیشتر است، بالا ببرند. حالا می‌گویند فقط به اندازه تورم بالا می‌برند.محافظه کاران زیر یک قول دیگرشان هم زدند. آن‌ها می‌گفتند تا سال ۲۰۲۱ کسری بودجه بریتانیا را از بین می‌برند، حالا می‌گویند این کار را تا سال ۲۰۲۶ یعنی پنج سال دیرتر از آن انجام می‌دهند. علت را هم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و هزینه‌های آن بیان می‌کنند، خروجی که خودشان جرقه آن را با راه انداختن پرسی پارسال زدند.به گزارش ساعت 24 ، محافظه کاران دوست دارند محور این انتخابات موضوع مذاکره برای خروج از اتحادیه اروپا و مدیریت آن باشد، چون فکر می‌‎کنند تصور عمومی آن است که دولت محافظه کار، دولتی قوی خواهد بود و بر سر شرایط خروج مصالحه بیجا نخواهد کرد.ولی احزاب رقیب توانسته‌اند تمرکز را از مدیریت خروج از اتحادیه به روی نیازهای روزمره معیشتی مردم ببرند مثل حقوق و مالیات.صرف نظر از گرایش حزبی، از هر طرف که به این انتخابات نگاه کنید، بیش از همه درباره اقتصاد است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وعده های پوپولیستی حزب کارگر و وسوسه رای دهندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..