تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانویی که با اطاعت از هادی زمانه به نهایت ایمان رسید + فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا حضرت خدیجه(س) بانویی بود که بسیار مورد احترام خداوند و نیز پیامبر گرامی اسلام(ص) و بعد از آن مورد تکریم سایر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بود؛ وی از جمله بانوانی بود که به‌استناد روایات کنار برخی از بانوان مکرم اسلام به نهایت ایمان رسید و این مقام را تنها در معیت و همراهی هادی زمانه خود توانست کسب کند.

حضرت خدیجه(س) به شیعیان و بانوان اسلام این درس را آموخت که برای حجت و خلیفه خدا و نیز هادیان الهی بدون هیچ منتی باید بذل جان و مال کرد و در این راه نهایت استقامت را به خرج داد. وی بانویی بود که از ابتدای تشرف‌شان به دین اسلام این چنین رفتار کرد و در هر مکان و زمانی آماده جانفشانی برای هادی و رسول زمانه‌اش بود و در نهایت در این مسیر جان خود را فدا کرد. رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت این بانوی مکرم اسلام فرمود:

«خدیجه‌ى کبرى (علیها‌ الصلاة والسلام) در آغاز اسلام ایمان آورد؛ بزرگ‌ترین حرکت را به‌عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول‌مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد و تأثیر این کار را کسانى مى‌دانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمک‌هاى مالى را به مبارزین تجربه کردند که اگر کمک‌هاى خدیجه (علیها السلام) نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد. بعد هم با رسول خدا(ص) و همه‌ مسلمین به شعب ابى‌طالب تبعید شدند و چند سال دو ــ سه سال زندگى دشوار و طاقت‌فرسا را در آنجا تحمل کرد و در همان شعب ابى‌طالب هم دعوت حق را لبیک گفت و در حال تبعید از دنیا رفت.» (بیانات در خطبه نمازجمعه (1365/03/02)

انتهای پیام/*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانویی که با اطاعت از هادی زمانه به نهایت ایمان رسید + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..