تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سود هنگفت شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی از معامله با عربستان

شرکت لاکهید مارتین و بوئینگ به ترتیب با به دست آوردن ۲۸ و ۵۰ میلیادر دلار، از بزرگترین ذی‌نفع‌های قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری دونالد ترامپ با عربستان به شمار می‌روند.

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به نظر می‌رسد که این دو شرکت تسلیحات‌سازی بزرگ آمریکا، بزرگترین ذی‌نفع‌های قرارداد تسلیحاتی هنگفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با حاکمان عربستان باشند. درآمد حدودا ۵۰ میلیارد دلاری بوئینگ هم شامل فروش‌های نظامی و هم تجاری می‌شود اما این شرکت دقیقا اعلام نکرده است که چه چیزی را به فروش می‌رساند.    

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: بوئینگ با عربستان سعودی یک سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد کرده تا "خدمات پایداری را برای طیفی از پلتفورم‌های نظامی" فراهم کند. یک سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه نیز "پشتیبانی نظامی و تجاری از بالگردها" را تامین می‌کند. 

شرکت لاکهید مارتین هم حدود ۲۸ میلیارد دلار از قرارداد تسلیحاتی آمریکا – عربستان نفع می‌برد؛ این بسته تسلیحاتی شامل ۱۵۰ بالگرد بلک هاوک می‌شود. این شرکت همچنین "کشتی‌های جنگی ساحلی" (LCS) به عربستان می‌فروشد. علاوه بر این، سامانه ضد موشکی تاد هم در لیست فروش به عربستان قرار دارد که میانجی آن، داماد ترامپ بوده است. 

شرکت ریتون هم با یک میلیارد دلار فروش از دیگر ذی‌نفع‌های قرارداد تسلیحاتی با عربستان است و قرار است بمب‌های هدایت‌شونده "پیووی" و کلاهک‌های "پنتریتور" به ریاض بدهد. شرکت جنرال داینامیکز هم در حالی نهایی کردن فروش ۱۱۵ تانک "ام‌ ۱ ای ۲" است.    

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، عربستان سعودی به دنبال روابط دفاعی و تجاری نزدیکتر با آمریکاست، تلاش دارد تا اقتصاد خود را به فراتر از نفت بکشاند و ائتلافی را رهبری می‌کند که در حال جنگ در یمن است.

منبعّ: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سود هنگفت شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی از معامله با عربستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..