تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقام سابق آمریکا: ترامپ به دنبال مختل کردن نظم بین الملل است

ریچارد هاس: ترامپ نبایستی این موافقتنامه را رد کند بلکه باید از آن به صورت الگویی برای تعاملات بین المللی استفاده می کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ یکی از مقامات سابق آمریکا گفت ترامپ به دنبال مختل کردن نظم بین الملل است.
ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا که مهمترین اندیشکده آمریکایی و بازوی دولت های امریکا است و قبلا از مقامات وزارت امورخارجه آمریکا بوده است در گفتگو با این شبکه گفت «بی تردید تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره موافقت نامه تغییرات اقلیمی پاریس، اصلا درباره صرف این موضوع نیست. این توافق نامه، نمود آشکار انعطاف پذیری چندجانبه بین المللی است که دونالد ترامپ نیز بایستی از آن استقبال می کرد. این شکل از چندجانبه گرایی به دولت های مستقل این امکان و اجازه را می دهد تا اقداماتی را صورت بدهند که دوست دارند. ترامپ نبایستی این موافقتنامه را رد کند بلکه باید از آن به صورت الگویی برای تعاملات بین المللی استفاده می کرد. این توافقنامه اهمیت نمادین دارد. این اقدام ترامپ نشان دهنده رویکرد او در عرصه بین المللی است. در هفت سال گذشته، سیاست آمریکا در عرصه بین المللی به صورتی بوده که امنیت جهان بیشتر شده و این مسئله به نفع آمریکا تمام شده است. اما رویکرد بین المللی دونالد ترامپ به این صورت است که نقش آفرینی آمریکا در جهان و نظام بین الملل بیش از آنکه به نفع آمریکا باشد برایش هزینه بر است. کاری که ترامپ می خواهد انجام بدهد این است که این نظام را برهم بزند. اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بخواهد نظم بین الملل را برهم بزند برایم قابل درک است اما اصلا نمی توانم درک کنم چرا رئیس جمهور آمریکا بخواهد میراثی را نابود کند که از گذشتگان به ارث برده است. بی تردید، این رویکرد پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقام سابق آمریکا: ترامپ به دنبال مختل کردن نظم بین الملل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..