تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در کیش برگزار شد

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی که در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد به روند زندگی ، مبارزات امام راحل با رژیم پهلوی ، تبعید و ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و گفت : ایشان از تملق و چاپلوسی بیزار بودند و به افرادی که از وی تعریف و تمجید می کردند بی توجه بودند و از آنها استقبال نمی کردند .
وی به فرموده حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت:' پاسخ مداحان را با مشتی خاک دهید 'و حضرت امام نیز چنین ویژگی داشت ، حتی آن عده ایی که به قصد تعظیم شعائر و مقام به محضر وی می رسیدند و یا شعری در محضر ایشان می خواندند تنها آنها را در این زمینه که درس و ادبیات خود را به خوبی فرا گرفته اند تشویق می کرد.
حجت الاسلام یوسفی غروی با بیان اینکه هوا پرستی ، غرور و ریا در وجود امام راحل نبود گفت : ایشان از چاپلوسی افراد در فشار و اذیت قرار می گرفتند .
استاد حوزه علمیه قم به ذکر خاطراتی از آشنایی خود با بینانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت : هوای نفس و ریاست طلبی در شخصیت آن حضرت وجود نداشت و در زندگی از ولادت تا ممات تسلیم رضای الهی بودند.
این محقق و نویسنده معاصر با بیان اینکه ایشان جلوی مظاهر تبلیغ شخصیت را می گرفتند گفت : امام راحل معتقد بودند کسی که اخلاص تواضع و فروتنی داشته باشد خداوند جایگاه او را رفیع می سازد .
مرثیه سرائی ، سینه زنی و عزاداری و پخش نماهنگی ازتشییع پیکر مطهر امام راحل بخشی از این مراسم بود.
آئین گرامیداشت سالگرد رحلت ملکوتی امام راحل یکشنبه شب با حضور امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی ، ائمه جماعات ، روسای ادارات و نهادها و جمعی از مردم در مسجد خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.
حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
1630*1641/ خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در کیش برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..