تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر آنچه که انتظار داریم در iOS 11 ببینیم

فاصله کمی تا کنفرانس سالانه WWDC اپل داریم، در این کنفرانس با آخرین نسخه‌ سیستم‌عامل‌های این شرکت آشنا خواهیم شد. اگرچه نمی‌دانیم در این مراسم دقیقا با چه محصولاتی روبرو می‌شویم، ولی مسلما اپل از نسخه‌های جدید iOS و Mac OS رونمایی خواهد کرد.

براساس شایعات ما باید شاهد تغییرات گسترده‌ای در سیستم‌عامل iOS 11 باشیم. انتظار می‌رود در این نسخه، اپل موزیک با تغییرات شگرفی همراه باشد، به آن اموجی‌های جدید اضافه شود و با رابط کاربری تاریک (مشکی) روبرو شویم. همانطور که می‌دانید نمی‌توان این تغییرات را حتمی دانست چراکه اپل هیچ اطلاعاتی از این ورژن جدید منتشر نکرده است.

ما در زیر 11 ویژگی‌ که انتظار (علاقه) داریم اپل به سیستم‌عامل محبوب خود اضافه کند را به شما معرفی می‌کنیم.

1- ترتیب آیکون‌ها و یا امکان افزودن آیکون‌های بیشتر به صفحه اصلی

iOS 11

سیستم‌عامل iOS به سادگی هرچه تمام‌تر طراحی شده تا کار کردن با آن ساده باشد و ما این موضوع را درک می‌کنیم. بااین‌حال نحوه چینش آیکون‌ها قدیمی و تبدیل به کاری خسته‌کننده شده است. برنامه‌ها همیشه با یک نظم خاصی کنار هم قرار می‌گیرند و کاربران قادر به جابجایی زیاد آن‌ها نیستند. امیدوارم اپل یک محل جدید را برای قرار گرفتن آیکون‌ها درنظر بگیرد و آن را در تنظیمات اعمال کند. اگر این شرکت قادر به امکان چنین کاری نیست، حداقل تعداد آیکون‌هایی که می‌توان در صفحه اصلی قرار داد را در دستگاه‌های مجهز به نمایشگر بزرگ همانند آیپد پرو 12.9، افزایش دهد.

2- تاییدیه Touch ID برای خاموش کردن دستگاه

آی‌فون‌های اپل در میان گوشی‌های هوشمند، یکی از امن‌ترین دستگاه‌ها محسوب می‌شوند. اگر دستگاه شما به iCloud متصل باشد و توسط Touch ID یا پسورد قفل باشد، سارقین نمی‌توانند استفاده مفیدی از آن بکنند که البته در صورت خاموش کردن دیوایس شما، دیگر قادر به ردیابی آن نخواهید بود. برای جلوگیری از این امر، اپل می‌تواند گزینه‌ای را به دستگاه‌های خود در iOS 11 اضافه کند تا برای خاموش کردن آن‌ها نیاز به Touch ID یا پسورد باشد.

3- امکان تصویر در تصویر در آی‌فون

امکان تصویر در تصویر در آیپد یک ویژگی بی‌نظیر است که توسط آن کاربر می‌تواند در کنار مشاهده ویدیو، کارهای دیگر خود را نیز انجام دهد. ما امیدوار بودیم که اپل این ویژگی را به نسخه‌های پلاس آی‌فون اضافه کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. انتظار می‌رود باتوجه به سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه‌ها، شاهد اضافه شدن این قابلیت به آن‌ها در iOS 11 باشیم.

4- امکان انتخاب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

در فروشگاه نرم‌افزاری اپل مرورگرهای مختلفی وجود دارند که کاربر قادر به دریافت و نصب آن‌ها است، البته بسیاری از افراد سافاری را ترجیح می‌دهند چراکه iOS از آن به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض استفاده می‌کنند. علاوه‌بر مرورگر، بسیاری از برنامه‌های دیگری وجود دارند که کاربران خواهان استفاده از آن‌ها نیستند، برای مثال می‌توان به نقشه گوگل، گوگل اسیستنت و موزیک پلیر اشاره نمود.

5- اضافه شدن ردیف شماره‌ها به بالای کیبورد

درحالی‌که کیبورد iOS برای آی‌فون 7 با نمایشگر 4.7 اینچی مناسب به‌نظر می‌رسد ولی برای دستگاهی مانند آی‌فون 7 پلاس که به صفحه نمایش 5.5 اینچی مجهز است و یا آیپدها، فضای اتلافی زیادی برای آن وجود دارد. با اینکه در دیوایس‌های یاد شده فضای زیادی برای کیبورد وجود دارد ولی کاربر باید بین حروف و اعداد تغییر وضعیت دهد. اضافه کردن ردیف اعداد به بالای کیبورد می‌تواند یک اقدام عالی باشد، به‌نظر ما این کار برای نسخه‌های تبلت iOS، اقدامی ضروری به‌نظر می‌رسد.

6- امکان تایپ سوایپ

ما می‌دانیم کیبوردهای زیادی در فروشگاه اپلیکیشن اپل وجود دارند که از تایپ سوایپ پشتیبانی می‌کنند، ولی بسیاری از کاربران کیبورد پیش‌فرض اپل را ترجیح می‌دهند. حقیقت این بوده که ما از کیبورد اصلی iOS راضی هستیم ولی امیدواریم اپل قابلیت ذکر شده را به آن اضافه کند.

7- تنظیمات دستی دوربین

دوربین مورداستفاده در آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس را می‌توان یکی از بهترین دوربین‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند دانست. مانند سنت همیشگی iOS کاربران در برنامه دوربین این دستگاه‌ها تنها به چند حالت عکس‌برداری و همچنین چندین فیلتر دسترسی دارند. اگرچه تصاویر ثبت شده با این مدل‌ها در حالت خودکار کیفیت بسیار بالایی دارند ولی اکثر رقیبان آی‌فون، تنظیمات دستی را به برنامه دوربین خود اضافه کرده‌اند. اپلیکیشن‌های بی‌شماری را می‌توانید در App Store پیدا کنید که تنظیمات دستی کاملی را در اختیارتان قرار دهند ولی ما امیدواریم اپل حالت “پرو” را به برنامه پیش‌فرض دوربین در iOS 11 اضافه کند.

8- امکان تغییر رزولوشن فیلم‌برداری در اپلیکیشن دوربین

کیفیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K در آی‌فون عالیست ولی متاسفانه برای دسترسی به آن باید وارد تنظیمات شوید و قادر به تغییر رزولوشن فیلم‌برداری در اپلیکیشن دوربین نخواهید بود. به‌نظر ما این کار ضروری نبوده و اقدامی اضافی محسوب می‌شود. اضافه کردن گزینه جدیدی به برنامه دوربین iOS می‌تواند این مشکل را رفع کند. همانطور که می‌دانید برای تغییر رزولوشن فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز باید به تنظیمات دستگاه خود مراجعه کنید.

9- امکان جستجوی مخاطبان در صفحه شماره‌گیر

پیدا کردن مخاطبی که می‌خواهید با آن تماس بگیرید در دیگر سیستم‌عامل‌ها راحت است، تنها کافیست چند رقم از شماره آن را وارد کنید تا مخاطبانی که شمارشان آن اعداد را شامل می‌شود، برای شما ظاهر شوند. متاسفانه این ویژگی در iOS وجود ندارد و برای پیدا کردن فرد موردنظر باید به لیست مخاطبان خود مراجعه کرد و او را پیدا کنید، البته امکان جستجو در این لیست وجود دارد.

10- مولتی‌تسکینگ بهتر برای آیپد

در آیپد می‌توانید دو برنامه را در کنار هم اجرا کنید و همچنین به قابلیت تصویر در تصویر نیز دسترسی دارید که اگرچه این دو ویژگی تجربه مولتی‌تسکینگ را برای کاربر لذت‌بخش می‌کند، ولی کامل نبوده و محدود هستند. متاسفانه در آیپد پرو برای کپی کردن محتوا باید بین برنامه‌ها سوئیچ کنید. براساس شایعات مولتی‌تسکینگ در آیپد با انقلاب همراه خواهد بود و ما امیدواریم که این ادعا درست باشد.

11- باهوش‌تر شدن سیری

گوگل اسیستنت، مایکروسافت کورتانا و آمازون اکو هوش‌های مصنوعی بوده که بدون نیاز به لمس دستگاه قادر به اجرای فرامین کاربر هستند. درحالی‌که سیری عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل اول خود در آی‌فون 4S دارد، ولی باید شاهد افزایش کارایی آن باشیم. بی‌صبرانه منتظریم تا با پیشرفت‌های آن در iOS 11 آشنا شویم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر آنچه که انتظار داریم در iOS 11 ببینیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..