تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ پیامبر(ص) به سؤال حضرت زهرا(س) از مقام مادرش در قیامت

به گزارش افکارنیوز،

حضرت خدیجه(س) همسر بزرگوار رسول گرامی اسلام(ص) اول بانویی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد لذا جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال، رسول‌الله(ص) و نیز سایر اهل‌بیت(ع) دارد و چه فضیلتی بالاتر از اینکه حضرت خدیجه(س) مادر سرور تمام زنان و حجت خداوند بر امامان(ع) یعنی حضرت زهرا(س) است.

به مناسبت رحلت حضرت خدیجه(س) روایاتی از پیامبر(ص) درباره بانوی مکرمه اسلام نقل می‌کنیم.

خدیجه(س) به کمال ایمان رسید

پیامبر اکرم درتفسیر (آیه 27مطففین )«عَیْناً یَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ؛ همان چشمه بهشتی که مقربان از آن می‌نوشند»  فرمود: «المقربون السابقون؛ رسول‌الله و علی‌بن ابی‌طالب و الائمة و فاطمه بنت محمد؛ مقربون همان سابقون یعنی رسول‌الله، علی‌بن ابی‌طالب و ائمه و فاطمه(س) هستند» و از مردان بسیاری به حد کمال رسیدند و از زنان به درجه آخر کمال نرسیدند مگر چهار زن که عبارتند از : آسیه ،مریم ، خدیجه ، فاطمه » (محمد ، محمدی اشتهاردی، ص 189)

 خدیجه همسر رسول خدا(ص) در دنیا و آخرت

پیامبر(ص) فرمود: «اشتاقت الجنة إلی أربع من النساء: مریم بنت عمران و آسیة بنت مزاحم زوجة فرعون وهی زوجة النبی فی الجنة» «و خدیجه بنت خویلد زوجة النبی فی الدنیا وآلاخرة و فاطمه بنت محمد» بهشت مشتاق چهار زن است : 1ـ مریم دختر عمران 2ـ آسیه دختر مزاحم ـ همسر فرعون، که همسر پیامبر در بهشت است . 3ـ خدیجه دختر خویلد همسر رسول خدا در دنیا و آخرت 4ـ فاطمه دختر محمد (ص).

سلام خدا بر خدیجه(س)

امام باقر علیه السلام به زراره و حمران و محمد بن مسلم چنین روایت کرد که ابو سعید خدری نقل کرد که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آن شبی که در معراج بودم، به هنگام بازگشت جبرئیل نزد من آمد. به جبرئیل گفتم: ای جبرئیل! آیا حاجتی داری؟ پاسخ داد: حاجت من این است که از طرف خدا و من به خدیجه(س) سلام برسانی. و نقل کرد که چون رسول خدا پیغام جبرئیل را به خدیجه رسانید، خدیجه پاسخ داد: همانا خدا سلام است و سلام ‍ از اوست و سلام به سوی اوست و بر جبرئیل سلام باد.» (بحار الانوار، ج18، ص385، ح90.)

برترین زنان بهشتی

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «اَفْضَلُ نِساءِ أهْلِ الجَنَّةِ خَدیجَةُ بِنْتُ خویلدْ، وَ فاطِمَةُ بِنْتُ مُحمَدٍ وَ مَرْیَمُ ابْنَتَ عِمْرانَ وَ آسِیَةُ بَنْتُ مزاحِمْ...؛ بهترین زنان بهشت اینانند، خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمّد و مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون).» بحار‌، ج16، ص 2؛ اسد الغابة، ج5، ص 437؛ استیعاب، ج4، ص 1821

زمانی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله درحال احتضار قرار گرفت، فاطمه زهرا علیها السلام درباره جایگاه آن حضرت در قیامت پرسش‌هایی کرد، از جمله پرسید: «أیْنَ والِدَتی خَدیجَةُ؛ [در آن روز] مادرم خدیجه کجاست؟» حضرت فرمود: «فی قَصْرٍ لَهُ أرْبَعَةُ أبْوابٍ إلی الجَنَّةِ؛ [خدیجه] در قصری است که چهار درب به سوی بهشت دارد.» بحار الانوار، ج 22، ص 510.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ پیامبر(ص) به سؤال حضرت زهرا(س) از مقام مادرش در قیامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..