تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی از محورهای توسعه عجب شیرتوجه به بخش کشاورزی است

ساعت: 15:34 منتشر شده در مورخ: 1396/03/14 شناسه خبر: 1120320

نماینده مردم مراغه و عجب شیر درمجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محورهای توسعه شهرستان عجب شیرتوجه به بخش کشاورزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ عجب شیر،علی جلیلی در کارگروه کشاورزی شهرستان عجب شیربا انتقاد از مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان و تاکید بر تلاش مضاعف مدیران برای رفع آن اظهارداشت: به روز نبودن امکانات و تجهیزات کشاورزی، کوچک بودن قطعات مزارع ، هزینه های بالای تولید، کوچک بودن اراضی و کند بودن عملیات زهکشی اراضی کم بازده ازمشکل کشاورزان عجب شیر است.
وی اظهار کرد: کشاورزی و گردشگری دو محور اصلی توسعه و اشتغال زایی در عجب شیر به شمار می رود که توسعه و رونق آن ها نقش مهمی در ایجاد درآمد برای مردم این شهرستان ایفا می کند.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی نقطه اتکا اقتصاد مردم این شهرستان است، یادآوری کرد: با ایجاد اشتغال جایگزین به جای کشاورزی، مشکل بیکاری مردم رفع می شود.
جلیلی گفت: بروز خشکسالی در دهه گذشته موجب وارد شدن خسارات جدی به محصولات کشاورزی استان شده وضرورت تدوین برنامه‌های توسعه‌ای درروند استفاده بهینه از منابع آب وخاک را باتوجه به سیاست‌های دولت خدمتگزار درجهت ارتقاء کمی وکیفی بخش کشاورزی درروند دستیابی به توسعه پایدار، ضروری و مهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از موفقیت های این بخش طی این سال ها، مرهون تلاش و زحمت قشر کشاورز بوده است، افزود: خام فروشی، فعال نبودن صنایع تبدیلی، خشکسالی و کمبود منابع آبی نیز از معضلات امروزی این شهرستان است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت صحیح و بهینه آب و خاک در جهت توسعه کشاورزی شهرستان عجب شیر با توجه به محدودیت منابع آب و خاک ضروری است.
جلیلی افزود:کشت گیاهان با نیاز آبی کم و توسعه مجتمع های گلخانه ای را از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان عنوان و اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش روز افزون منابع آب زیرزمینی در این شهرستان توسعه گلخانه ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آبی دارد.
وی سطح کل شهرک گلخانه ای هیدروپونیک عجب شیر را ۳۹ هکتار عنوان و تصریح کرد: تعداد کل قطعات زیرسازی و آماده‌سازی شده این مجتمع ۵۵ واحد است که هر یک در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع آماده شده که با بهره برداری از این شهرک علاوه بر تولید انواع سبزی و صیفی، برای ۱۶۰ نفر شغل ایجاد می شود.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری شهرک گلخانه ای عجب شیر به متقاضیان سرمایه گذاری حقیقی و حقوقی در راستای سیاست های وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان، مبنی بر افزایش تولید در واحد سطح و نیز کاهش مصرف آب و به تبع آن اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی صورت می گیرد.
وی خواستار جذب اولویت دار دانش آموختگان در رشته کشاورزی این شهرستان برای جذب در مجتمع گلخانه ای توسط سرمایه گذار با نظارت جهاد کشاورزی شهرستان و استان شد و گفت: واگذاری این مجتمع‌ها فرصت خوبی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی جویای کار است.
معاون فرماندار عجب شیر گفت: برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی باید توسعه کشاورزی در عجب شیر با محور دانش بنیان صورت گیرد.
رضا رحمت الهی گفت: تولیدات بخش کشاورزی باید صادرات محور باشد و در توسعه این بخش نیز استفاده از شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار گیرد.
وی بیان کرد: مناطق حاصلخیز عجب شیر از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است که اگر با نگاه علمی بتوانیم بهره برداری از آن را افزایش دهیم قادریم ضمن کسب سود بیشتر در این بخش به اشتغال و اقتصاد مقاومتی هم کمک کنیم.
معاون فرماندار عجب شیرنیز در این بازدید خواستار سرعت‌دهی در اختصاص اعتبار برای مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان شد و افزود: در واگذاری از مجتمع گلخانه باید توجه جدی شود و به افرادکننده کار واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از آب مصرفی عجبشیر به بخش کشاورزی اختصاص دارد ، گفت: تداوم تغییر الگوی کشت ، کاهش کشت پیاز و استفاده از بذرهای اصلاح شده گندم و کشت بذرگ با نیاز آبی فقط یکباردر سالمی تواند به میزان بیش از ۳۴ هزار متر معکب آب در این شهرستان صرف جویی شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی از محورهای توسعه عجب شیرتوجه به بخش کشاورزی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..