تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارهایی که شما را مستعد جوش و آکنه می‌کند

کارهایی که شما را مستعد جوش و آکنه می‌کندهمایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که شستن زیاد و سائیدن پوست سبب بدتر شدن جوش‌های آن می‌شود، اظهار کرد:، از آنجا که لایه‌های دفاعی پوست آسیب دیده و ترمیم آن مختل می‌شود؛ بنابراین احتمال تحریک پوست با مصرف هر داروی ضد جوش موضعی نیز بیشتر شده و ممکن است باعث تیره‌تر شدن و خشک شدن پوست شود.
 
وی افزود: اگر افراد به جای این کار پوست را توسط یک شوینده ملایم با PH تنظیم شده بشویند، التهاب پوست کمتر می‌شود و توجه به این نکته مهم است که باید شوینده بطور کامل شسته شود، زیرا اگر مقداری از آن روی پوست باقی بماند خود می‌تواند سبب تحریک و التهاب پوست شود.
 
وی با اشاره به این که درمان آکنه نیازمند گذر زمان است، ادامه داد: پوست نسبت به درمان بصورت آهسته عمل می‌کند، حتی اگر جوش‌ها سریعا ظاهر شده باشند، اما برای برطرف شدنشان نیاز به زمان دارند و معمولا ممکن است بین ۶ تا ۱۲ هفته زمان لازم باشد.
 
عضو انجمن متخصصین پوست ایران با بیان این که پوست در ابتدای درمان ممکن است کمی تحریک شود؛ تصریح کرد: این مورد صرفا یک التهاب بوده و ممکن است جوش‌ها قبل از اینکه شروع به بهتر شدن کنند، بدتر و شدیدتر شوند بنابراین نباید در روزهای نخست که با استفاده از دارو بهبودی حاصل نمی‌شود از داروهای دیگری همزمان روی پوست استفاده شود.
 
مژدهی آذر اظهار کرد: افزودن داروهای موضعی الزاما به بهبود جوش کمک نمی‌کند و حتی ممکن است سبب تحریک بیشتر پوست، قرمزی و زخم شدن پوست شود.
 
این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که کندن وفشار دادن جوش‌ها زمان ترمیم را طولانی‌تر می‌کند گفت: احتمال اینکه جای جوش‌ها بصورت لک تیره و یا تورفتگی باقی بماند نیز افزایش می‌یابد و استفاده از وسایل یا دست‌های آلوده خود سبب وارد شدن عفونت به پوست شده و التهاب و قرمزی بیشتری را ایجاد می‌کند.
 

وی یادآور شد: اگر داروهای خانگی بهبودی در درمان جوش ایجاد نکرد، بهتر است قبل از اینکه جوش‌ها خیلی زیاد شده یا آثاری دائمی از خود در پوست‌ها به جا گذاشته و اعتماد به نفس فرد را پائین بیاورند به یک متخصص پوست مراجعه شود، زیرا متخصصان پوست ابزار بیشتری برای درمان آکنه دارند ومی توانند داروهای قویتر و موثرتری نسبت به داروهای خانگی برای افراد تجویز کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارهایی که شما را مستعد جوش و آکنه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..