تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آرمان‌گرایی و واقع‌بینی دو بعد مهم شخصیتی امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، 14 خرداد هرسال یادآور رحلت بزرگ مردی است که تاریخ را باراهبری دلهای مومنان و آزادگان به اعجاب داشته است. امام خمینی(ره) کسی که با اتکا به خدا و اعتماد به مردم سرزمنیش تومار سلسله 2500 ساله پادشاهی را در هم پیچید تا مردم ایران نیز رنگ و بوی تعیین سرنوشت خود را احساس کنند.

این ایام فرصتی است مناسب برای بررسی سخنان و سیره امام راحل و همچنین خلف صالح او امام خامنه‌ای؛ در همین راستا با آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به گفت‌وگو نشستیم.

آیت الله کعبی در این گفت‌وگو با بیان اینکه رهبری امام راحل و به دنبال آن هدف شایسته رهبری نمونه‌ای از تجلی رهبری الهی در عصر غیبت است، اظهار داشت: مبنای حرکت امام راحل و مقام معظم رهبری همان روش انبیا و اوصیای الهی است که شیوه رهبری امام راحل و حضرت آقا در مجموع یک مکتبی بالنده، زنده، هدایت‌گر و نجات‌بخش را برای بشریت قرار می‌دهد.

آگاه‌سازی و بیداری مردم پایه حرکت امام و رهبری است

وی با اشاره به اینکه پایه حرکت امام (ره) و مقام معظم رهبری در چند امر نهفته است، افزود: آگاه‌سازی و بیداری یکی از پایه‌های حرکت امام (ره) و مقام معظم رهبری است. رهبران الهی همواره بر مسئله آگاه‌سازی ملت‌ها و ساخت جامعه بر مدار توحید، معنویت و آخرت‌گرایی همچنین حرکت به سمت عدالت، رشد و شکوفایی انسان‌ها استوار است لذا به جای تحمیل بر اراده‌ها همواره اراده‌ها را بر پایه ایمان و معنویت بیدار و رشد می‌دهند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبران الهی روح ایمان، معنویت و نورانیت را در انسان‌ها تزریق می‌کنند و آنها را به ولایت‌الله می‌رسانند، گفت: "اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ" هدف بنده از بیان این مطلب این است که جریان مقابل انبیا و اوصیا بر پایه زورگویی، تحمیل، تطمیع، تهدید و برگرداندن حقایق بشریت را استثمار می‌کند اما رهبران الهی برپایه ایمان و آگاهی جان‌ها را بیدار می‌کنند.

حضور مردم در صحنه‌های نظام اسلامی عامل پیشرفت و عدالت خواهد بود

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت بیداری و احیاگری بود که امام خمینی(ره) آن را به ارمغان رساند، عنوان کرد: تاکید بر حضور مردم در صحنه با محوریت مردم یکی دیگر از پایه‌های حرکتحرکت امام(ره) و مقام معظم رهبری است به دلیل اینکه بدون آگاهی، بصیرت و بیداری مردم همچنین حضور آگاهانه مردم در صحنه نمی‌‌توان کارها را روبه جلو پیش برد لذا جمهوری بر مدار ایمان و تقوا می‌تواند اسلام را در عرصه اجتماعی و سیاسی پیش ببرد و ارمغان پیشرفت و عدالت را به همراه داشته باشد.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: جامعه باید بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت ساخته شود و امام(ره) تلاش کردند در این راستا فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایه سوم حرکت امام (ره) و مقام معظم رهبری بسط حقایق دین بر پایه نیازهای انسان معاصر، اجتهاد زنده، بالنده، پاسخ‌گو، حرکت بخش و به عبارت دیگر تئوری اسلامی و طرح تمدن اسلام در اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره نو به نو می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اجتهاد مستمر یکی از محوریت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری است، توضیح داد: امام راحل و مقام معظم رهبری متناسب با مقتضیات زمان طرح تمدنی برای بشریت معاصر داشتند در حالی که بزرگان دیگر غیر از امام (ره) و حضرت آقا یا طرح تمدنی ارائه نکردند یا طرح تمدنی آنها در بعد تئوری باقی مانده است امام (ره) و مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند تئوری را در عمل و همچنین در عینیت اجتماع جست‌وجو کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد دیگر رهبری امام(ره) و حضرت آقا آرمان‌گرایی و واقع‌بینی است، گفت: در عین حالی که طرح تمدنی امام راحل و رهبری از لحاظ نظری یک منظومه منسجمی را تشکیل می‌دهد و در عمل صحنه رویارویی با واقعیت‌ها، آسیب‌‌ها، موانع و چالش‌ها بر پایه عنصر پویای مصلحت و لحاظ اهم و مهم همچنین توجه به تبیین و روشنگری تلاش می‌کنند در مقابل آسیب‌ها و چالش ها و تهدیدها طرح تمدنی را پیش ببرند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: با توجه به اینکه امام راحل از روحیه صبر و مقاومت و ایستادگی و دوراندیشی برخوردار بود یکی دیگر از پایه‌های حرکت امام(ره) و رهبری شجاعت در رفع موانع پیشرفت و مقابله با توطئه‌های داخلی و بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: بعد دیگر رهبری امام راحل و حضرت آقا مقابله با دشمنان حرکت انبیا و اوصیای الهی به معنای مقابله با مستکبران استبداد و استعمار بین‌المللی که از آن با عنوان نظام سلطه تعبیر می‌شود، است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش برای پیشرفت علمی جوامع اسلامی و مبارزه با عقب‌ماندگی یکی از مهمترین محورهای حرکت امام(ره) و رهبری است، بیان کرد: به هر جهت امام(ره) بر اساس محورهایی که بیان شد و همچنین براساس تکلیف مداری، مسئولیت الهی و با حریت و اراده انقلاب اسلامی را شکل دادند و دورنمای شکل‌گیری یک تمدن اسلامی را بر مدار آموزه‌های مکتب اهل بیت ترسیم کردند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز تلاش کردند نقشه‌راه امام(ره) را اجرایی کنند و خط امام(ره) را باید در راه رهبری جست‌وجو کنیم و هرگونه انحراف از خط رهبری انحراف از خط امام راحل است.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: رهبری در اداره کشور بر پایه ولایت فقیه همواره طرح تمدنی اسلام، چشم‌انداز پیشرفت ایران اسلامی و ساخت جامعه نمونه را داشتند. مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نهضت‌های اسلامی تلاش کردند حرکت بیداری اسلامی را هدایت و در برابر استکبار ایستادگی کنند همچنین زیرساخت پیشرفت و عدالت را با حفظ استقلال و آزادی بر پایه مردم سالاری دینی پیش ببرند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آرمان‌گرایی و واقع‌بینی دو بعد مهم شخصیتی امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای محسوب می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..