تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اِشراف شهردار بر شورا مفسد 

ساعت: 12:11 منتشر شده در مورخ: 1396/03/14 شناسه خبر: 1120581

منتخب پنجمین دوره شورای شهر قزوین بیان کرد: اشراف شهردار بر شورا مفسده انگیز است؛ باید شورا بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد اما متاسفانه این موضوع به خوبی در دوره‌های گذشته اجرایی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محسن حق شناس منتخب پنجمین دوره شورای شهر قزویندر دیدار با جمعی از بانوان فعال فرهنگی قزوین در دفتر بنیاد عفاف و حجاب اظهار کرد: دغدغه‌های مجموعه متدینین شهری را باید درست بشناسیم و صرف اصولگرایی و اصلاح طلبی را کنار بگذاریم.


وی در ادامه افزود: همه ما باید نگاه انقلابی در فضای مدیریت شهری داشته باشیم و با نقد سازنده عملکردهای گذشته فضای رشد و پیشرفت در همه حوزه‌ها را فراهم کنیم. 

این فعال اجتماعی اذعان کرد: باید با ادبیات انقلابی مانوس تر باشیم تا ادبیات جناحی؛ جامعه ما از نگاه‌های صرف سیاسی و جناح گرایی‌ها صدمات غیرقابل جبرانی را متحمل شده است.

وی با تاکید بر همگرایی و هم افزایی در حوزه حجاب ابراز کرد: در حوزه عفاف و حجاب نگاه حزبی نداشته باشیم و یکی از محورهای وحدت جامعه اسلامی می‌تواند حجاب و عفاف باشد. 

حق شناس تصریح کرد: حجاب مورد اتفاق نظر هر دوجناح سیاسی است و هردو جناح دغدغه حجاب را دارند لذا باید این محور اشتراکی را به عنوان زمینه وحدت قرار دهیم و از این ظرفیت نهایت استفاده را کنیم.

شفافیت مهمترین اولویت شورای پنجم خواهد بود 
منتخب پنجمین دوره شورای شهر قزوین بیان کرد: ما شهر را موجود زنده می‌دانیم و همانگونه که یک موجود زنده به نیازهایی از قبیل سلامت، امنیت، ارتباط، تغذیه نشاط، رشد نیازمند است؛ شهر هم به نشاط و امنیت نیاز دارد تا در این شهر مردم نیز زندگی همراه با آسایش داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما در شهر به شهردار نیاز داریم نه شهرداری دار؛ تصریح کرد: اشراف شهردار بر شورا مفسده انگیز است؛ باید شورا بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد اما متاسفانه این موضوع به خوبی در دوره‌های گذشته اجرایی نشده است.

این فعال اجتماعی عنوان کرد: درخصوص پایلوت قزوین در سازمان ملل و شکوفایی شهری در کنار کارشناسانی که موافق این موضوع هستند، افراد صاحب نظری هم معتقدند به نوعی این طرح مدلی از سند ۲۰۳۰ است. البته بحث پایلوت شهری باید مورد مطالعات جدی و دقیقی قرار گیرد. 

وی گفت: در شورا حضور پیدا کردم تا هم زبان تشویق و هم زبان نقدم را برای اصلاح امور شهری به کار بگیرم و بی شک در این مسیر آدم کسی نخواهم بود و به وعده ای که به مردم داده ام پایبند می‌مانم. 

حق شناس با بیان اینکه قطعا شفافیت مهمترین اولویت شورای پنجم خواهد بود، عنوان کرد: تفکرات سیاسی حاکم بر شورا نباید مانع تعامل سازنده اعضای شورا بایکدیگر باشد. 

وی اضافه کرد: اعتماد مردم به ما سرمایه عظیمی است که باید با ارائه خدمات مطلوب این سرمایه را حفظ کنیم، همراهی گسترده مردم مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند. 

تشکیل صندوق قرض الحسنه مردمی در شورای جدید 
این عضو منتخب شورای شهر قزوین ادامه داد: در راه اجرای مسئولیت‌های شهری سمن‌ها باید بازوان قوی عملکردی برای مدیریت شهر باشند، هرچند در دوره‌های قبلی به خوبی از ظرفیت این دوستان بهره برده نشد؛ اما سمن‌ها باید ارتباط فعالانه خود را با اعضای شورا حفظ کنند. 

وی گفت: این جمله صحیحی نیست که شورای جدید قرار است مجموعه شهرداری را جارو کند؛ طبق قانون، شورای شهر نمی‌تواند به عزل و نصب زیرمجموعه شهرداری دخالت داشته باشد؛ در شهرداری نیروهای زبده و خدومی وجود دارند که قطعا باید در آینده نیز از ظرفیت‌ها و توانایی‌های انان بهره گرفت.

حق شناس پیشنهاد داد: می‌توان در دوره جدید صندوق قرض الحسنه مردمی را تشکیل داد که توانایی رفع بسیاری معضلات موجود شهر را داشته باشد. 

وی ابراز کرد: به طور مثال اگر از این شهر ۵۰۰ هزارنفری، 30 هزار نفر ماهیانه فقط ۱۰هزارتومن به این صندوق کمک کند، ظرفیت مالی ۳۰۰ میلیون تومانی تشکیل می‌شود و با کمک شهرداری و سایر نهادها می‌توان از ظرفیت این ابرصندوق برای فعالیت‌های حمایتی جهت حذف کودکان کار، فرهنگی، اشتغال، ازدواج، توسعه عدالت اجتماعی، امکانات ورزشی بهره برد. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اِشراف شهردار بر شورا مفسد »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..