تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگداشت «خدیجه کبری، مادر امت» در امامزاده های کشور

بزرگداشت «خدیجه کبری، مادر امت» در امامزاده های کشوربه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی با بیان اینکه با هماهنگی های به عمل آمده با نهادهای فرهنگی و هیئات مذهبی خواهران این مراسم برای چندمین سال متوالی به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی برگزار می شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص حضرت خدیجه فرموده اند؛ خدیجه‌ کبرى سلام الله علیها بزرگترین حرکت را به عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، که اگر کمک‌هاى خدیجه نبود، شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم موسوی متقی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه کبری اوّلین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار رسول خدا صلی الله و علیه و آله با همه توان ایستاد و پایداری کرد، گفت: در همان زمان که حضرت ختمی مرتبت از آزار کوردلان رنج می برد، در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می کرد و از بار گران اندوهش می کاست، او کسی جز خدیجه کبری همسر گرامی اش نبود ؛ همان بانوی گرانقدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور پیامبر بود. حضرت خدیجه کبری پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد.
 
موسوی متقی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت «خدیجه کبری ، مادر امت» در امامزاده های کشور به منظور بزرگداشت شخصیت و منزلت آن حضرت، افزود: این مراسم با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولین، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان هر استان و شهرستان و مخصوصا مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مبلغان خواهر برگزار خواهد شد و برای هماهنگی های بیشتر نیز جلساتی با جامعه بسیج خواهران، حوزه های علمیه به ویژه حوزه خواهران، هیئت های مذهبی، هیئت رزمندگان و نهادهای مردمی و انقلابی به صورت جداگانه برگزار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه قاریان برجسته قرآن کریم و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برای این برنامه در هر استان دعوت شده اند، افزود: سخنرانان مطرح کشوری و استانی در این مراسم به تبیین شخصیت، منزلت، جایگاه و نقش حضرت خدیجه سلام الله علیها و راه الگوپذیری از سیره ایشان خواهند پرداخت.
 
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: پیش بینی شده است این مراسم در بیش از 1406 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص کشور همزمان با شب و دهمین روز ماه مبارک رمضان و مصادف با یوم الله پانزده خرداد برگزار شود.
 
حجت الاسلام موسوی متقی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان حضرت، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی را از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها برشمرد .
 
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگداشت «خدیجه کبری، مادر امت» در امامزاده های کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..