تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محصولات صنایع دستی فارس زیر ذره بین داوران چهارمین دوره اعطای نشان ملی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا الحمدی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته درخصوص اجرای چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی در سال 96، مرحله اول داوری آثار در استان و بر اساس ضوابط خاص برگزار خواهد شد و آثار برگزیده در مرحله استانی جهت ارزیابی در سطح ملی در آذرماه در تهران به معرض نمایش و داوری گذاشته می شود.

الحمدی افزود: مرحله استانی داوری طبق برنامه ریزی متمرکز کشوری در شهریور ماه برگزار خواهد شد و هنرمندان باید بر اساس ضوابط و زمان بندی که از طریق سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اطلاع آن ها خواهد رسید نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و ارائه محصول موردنظر خود در زمان مشخص شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سهمیه بندی تعداد محصولات قابل ارائه هر استان و به منظور انتخاب برترین آثار، تیمی متشکل از کارشناسان مجرب استان به عنوان هیات داوران استانی انتخاب و پس از تایید رزومه و سابقه فعالیت ایشان از سوی معاونت صنایع دستی کشور محصولات ارائه شده توسط هنرمندان را در شیراز و شهرستان های استان بررسی کرده و آثار برگزیده جهت داوری سطح ملی به ستاد مرکزی ارسال می شود.

الحمدی بیان کرد: محصولاتی که جهت شرکت در چهارمین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی ارائه می شوند باید دوپیش شرط مسئولیت اجتماعی ( رعایت حق مولف و سازنده) و احترام به محیط زیست (عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی در کلیه مراحل تولید) را داشته باشند.

وی اظهار داشت: محصولات تولید شده بایستی دارای مرغوبیت، کیفیت، اصالت، نوآوری در طرح، نقش و فرم و برخوردار از بسته بندی و شناسنامه شاخص اثر باشند.

الحمدی تصریح کرد: برخی از ضوابط مشارکت در برنامه نشان ملی در سال 96 از جمله 1-هر هنرمند صرفا مجاز به ارائه دو اثر خواهد بود.

2- اگر هنرمندان متقاضی بصورت گروهی در برنامه شرکت نمایند تعداد اعضای گروه نبایستی از 3 نفر بیشتر باشد و در صورت اخذ نشان، گواهی بصورت مشترک برای گروه صادر خواهد شد.

3-چنانچه واحدهای کارگاهی دارای پروانه تولید کارگاهی در برنامه شرکت و موفق به اخذ نشان گردند ، گواهی به نام کارگاه تولیدی صادر خواهد شد.

4-آثار نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، خوشنویسی و طراحی سنتی در صورت کاربردی بودن در برنامه شرکت داده خواهند شد و آثار صرفا تزئینی از دور رقابت حذف خواهند شد.

5-پذیرش سازهای سنتی در صورتی در برنامه شرکت داده خواهند شد که دارای ویژگی هنری در ساخت و تزئین ساز باشند در غیر اینصورت از پذیرش ساز صرفا به لحاظ کاربرد "صوت " بدون هیچگونه ویژگی در نقش و فرم خو داری خواهد شد) می باشد.
انتهای پیام/ر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محصولات صنایع دستی فارس زیر ذره بین داوران چهارمین دوره اعطای نشان ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..