تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنی که توسط موتور جستجوی گوگل فراموش نشد!

موتور جستجوی گوگل در تاریخ درگذشت این معمار برجسته صفحه اصلی خود را به یاد او تغییر داد.

موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل , زاها حدید معمار برجسته عراقی-انگلیسی (متولد۳۱ اکتبر ۱۹۵۰-درگذشته ۳۱ مه ۲۰۱۶ ) بود. اغلب آثار وی انعکاس آمیزه‌ای از ساختمان‌سازی ، زمین‌شناسی و مناظر اطراف است.

موتور جستجوی گوگل

آثار و طراحی‌های این معمار برجسته با حرکت و جریان داشتن، ضمن پیروی از هندسه نااقلیدسی، نظم جدیدی را در فضا ایجاد می‌کنند.معماری زاها حدید را می‌توان تلاش برای ایجاد پلی میان مدرنیسم متقدم و عصر دیجیتال دانست.

حدید در سال ۲۰۰۴ نخستین زنی بود که به دریافت جایزه معماری پریتزکِر نائل آمد.

وی در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خویش حدود ۹۵۰ پروژه را در ۴۴ کشور به اجرا درآورد. مجله فوربز در سال ۲۰۰۸ لقب شصت و نهمین زن قدرتمند جهان رابه او داد. تصاویر زیر نمونه هایی از ساختمان هایی است که زاها حدید معمارش بوده است.

موتور جستجوی گوگل

موزه حمل و نقل گلاسکو ریورساید

موتور جستجوی گوگل

ورزشگاه Al Wakrah برای جام جهانی 2022

موتور جستجوی گوگل

مرکز حیدر علی اف در باکو

موتور جستجوی گوگل

گالری مارپیچی Serpentine در لندن

موتور جستجوی گوگل

مرکز ورزشهای آبی لندن برای المپیک تابستانی 2012

باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنی که توسط موتور جستجوی گوگل فراموش نشد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..