تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشرافی گری، بلایی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند/ برقراری عدالت اجتماعی، در گرو پاکدستی مسئولان نظام

اشرافی گری، بلایی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند/ برقراری عدالت اجتماعی، در گرو پاکدستی مسئولان نظامبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توجه حکومت به مستضعفان، به ویژه حکومتی که بر پایه اهداف اسلامی شکل گرفته است و بر اساس آرمان ها و اهداف تکامل بخش ارزش های والای اسلامی بنا شده است، از جمله مواردی است که در به سعادت رسیدن مردم آن حکومت، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در جامعه اسلامی ایران، از پیش از پیروزی انقلاب تا امروز که سکان کشور با مدیریت آگاهانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب هدایت می شود، همواره بر لزوم توجه به مستضعفان و محرومان و مقابله با اشرافی گری و تجمل گرایی تاکید شده است.

*اشرافی گری بلای جان جامعه اسلامی است

اشرافی گری بلای جان جامعه اسلامی است و با اهداف خط روشن امام خمینی «ره» مغایرت دارد.

همان گونه که امام خمینی«ره» بر دستگیری از قشر مستضعف و محروم تاکید داشتند، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز بارها در سخنرانی‌های متعدد خود در جمع اقشار مختلف مردم و مسئولان، به توجه بیشتر مسئولان به قشر ضعیف و مستمند جامعه اشاره کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در هر شرایطی مسئولان را از گرایش به خوی مهلک اشرافی گری برحذر می دارند؛ایشان همواره بر ساده زیستی مسئولان، تأمین اتحاد و یکپارچگی ملت، مردمی بودن و غیر اشرافی بودن حکمرانان و زمامداران، دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت، کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور تاکید می کنند.

مسئله مقابله با اشرافی گری به قدری جدی و دارای اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با عنوان «بلا» یاد می کند و معتقد است: باید جلوی اشرافی گری گرفته شود؛ اشرافی گری بلای کشور است. وقتی اشرافی گری در قلّه های جامعه به وجود آمد، به بدنه جامعه سرریز خواهد شد؛ [آن وقت ] شما می بینید فلان خانواده ای که وضع معیشتی خوبی هم ندارد، وقتی می‌خواهد پسرش را داماد کند یا دخترش را عروس کند یا فرض کنید مهمانی بگیرد، مجبور است به سبک اشرافی حرکت بکند. وقتی اشرافی گری فرهنگ شد، می‌شود این. جلوی اشرافی گری باید گرفته بشود. رفتار و گفتار مسئولان، تعالیمی که می‌دهند، باید ضدّ این جهت اشرافی گری باشد؛ کما اینکه اسلام اینگونه است.

ساده زیستی امام خمینی«ره» و تأسی او از اهل بیت علیهم‌السلام، نماد کامل یک رهبر اسلامی بود که همواره بر دفاع از مستضعفان و محرومان تاکید داشت و خود نیز بر این مسئله پایبند بود.

حضرت آیت الله خامنه ای از جمله خصوصیات اخلاقی و رفتاری امام خمینی «ره» را اینگونه بیان می دارند؛ امام(ره) همواره بر طرفداری جدّی و حمایت از محرومان و مستضعفان معتقد بودند؛ نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت و اشرافیگری را با تلخی رد می‌کردند؛ به معنای واقعی کلمه امام(ره) طرفدار عدالت اجتماعی بود؛ طرفداری از مستضعفان شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی است که امام(ره) بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند؛ این یکی از خطوط روشن و اصول قطعی امام(ره) است، همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه کن کنند؛ همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیّت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند. از آن طرف به مسئولان کشور هشدار می‌داد درباره خوی کاخ نشینی - این نکته‌ای که در قرآن هم آمده است: وَ سَکَنتُم فی مسکِنِ الَّذینَ ظَلَموا - و همه را از خوی کاخ نشینی برحذر میداشت، تأکید مکرّر می‌کرد بر اینکه به وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید؛ این را امام(ه) مکرّر می‌گفتند که این کوخ نشینانند، این فقرایند، این محرومانند که این صحنه ها را با وجود محرومیّت‌ها پر کرده اند، اعتراض هم نمی‌کنند، در میدان‌های خطر هم حاضر می‌شوند؛ [امّا] آن کسانی که برخورداری های بیشتری داشتند، در موارد مختلف اگر مشکلی پیش می آمد، اتّفاقاً آنها بیشتر ابراز نارضایی می‌کردند. این وفاداری طبقات متوسّط مردم و طبقات محروم مردم، از نظر امام(ره) یک امر برجسته بود و این را تأکید می‌کرد.

*تشویق به اشرافی گری، طعمه فاسد و کشنده دشمنان انقلاب اسلامی

اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولان، شتاب علمی کشور را متوقف می کند و جوانان مستعد و با انگیزه را از نشاط می اندازد؛ از سوی دیگر برقراری عدالت اجتماعی، در گرو پاکدستی مسئولان نظام است.

مرتضی اسدی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: انقلاب اسلامی ایران در مقابل هجمه سنگین استبداد و اشرافی گری شکل گرفت و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی «ره» همواره در سخنرانی‌های مختلف به این موضوع تاکید داشت که انقلاب ما انقلاب مستضعفان و پابرهنگان است.

وی افزود: پس از مرزبندی انقلاب اسلامی با مستکبران عالم، یکی از موضوعاتی که دشمنان به سرعت برای آن برنامه ریزی کردند، طرح مسئله اشرافی گری در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در میان مسئولان بلند پایه کشور بود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از این رو مسئله اشرافی گری و تجمل گرایی را به میان مسئولان کشیدند تا بتوانند اهداف پلید خود را در انقلاب نوپا و تازه نفس جمهوری اسلامی راحت تر دنبال کنند.

اسدی تصریح کرد: ترویج فرهنگ اشرافی گری سدی جلوی پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف است و اگر این معضل به میان مسئولان یک جامعه اسلامی سرایت کند، برای منافع ملی کشور یک تهدید جدی محسوب می شود.

وی افزود: مسئله تجمل گرایی به ویژه در میان مسئولان، شتاب علمی کشور را متوقف می‌کند و وابستگی به کشورهای بیگانه که در صدر اهداف مشخص شده دشمنان است را رقم می زند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: از آنجا که معضل اشرافی گری و تجمل گرایی به عنوان یک آسیب جدی، مسئولان را به فردگرایی و دنبال کردن اهداف شخصی و حزبی تشویق می کند، موجب غفلت آن ها از حال عموم مردم جامعه شده و در نتیجه باعث تقویت فاصله مسئولان و حاکمان جوامع اسلامی با زیردستانشان می شود.

اسدی ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، ما آسیب های ناشی از فقر را شناخته‌ایم، روی آنها برنامه ریزی می کنیم، درباره آنها جلسه می گذاریم، امّا آسیب های ناشی از مستی اشرافی گری را درست نمی شناسیم.

*راه سعادت، پرهیز از اشرافی گری است

اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولان، پیشرفت کشور در امور مختلف را متوقف می کند و جوانان مستعد و با انگیزه را از نشاط می‌اندازد؛ جوانان با استعداد مومن و انقلابی سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و مسئولان در صورت اهمیت ندادن به این موهبت الهی و گرایش به اشرافی گری، موجب تلف شدن انرژی این جوانان مستعد شده و این امر موجب وابستگی هر چه بیشتر کشور در موارد گوناگون می شود؛ بر همین اساس استقلال کشور تحت تاثیر رفتار و عملکرد مسئولانی است که پیش از تکیه زدن بر مسند قدرت و مدیریت سوگند می خورند تا در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی تلاش کنند. چراکه وابستگی ایران اسلامی به جوامع سلطه طلب و استعمارگر موجب از دست رفتن استقلال کشور می‌شود و این امر با اهداف اساسی شکل گیری انقلاب اسلامی و چشم اندازهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تقابل است.

بهتر است مسئولان با دوری از بلای اشرافی گری و  پیروی از ولایت فقیه و دنبال کردن آرمان‌های حضرت امام خمینی«ره» در حفظ نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت روز افزون کشور تلاش کنند.

گزارش از فرزانه فراهانی 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشرافی گری، بلایی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند/ برقراری عدالت اجتماعی، در گرو پاکدستی مسئولان نظام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..