تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سال 95 تحرك خوبي در اقتصاد كشور بوجود آمد/ اصناف نقش موثري در اشتغالزايي دارند/ نظام بانكي از اصناف توليدي و خدماتي حمايت كند/ مديران بانكها با روحيه ي مضاعف و با شجاعت كارها و برنامه ها را دنبال كنند

جلسه ي بررسي بسته ي ارتقاء توان توليد ملي ظهر امروز (شنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.

سال 95 تحرك خوبي در اقتصاد كشور بوجود آمد/ اصناف نقش موثري در اشتغالزايي دارند/ نظام بانكي از اصناف توليدي و خدماتي حمايت كند/ مديران بانكها با روحيه ي مضاعف و با شجاعت كارها و برنامه ها را دنبال كننددكتر اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به نامگذاري سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال از سوي مقام معظم رهبري، بر ضرورت تلاش در جهت اشتغالزايي و ايجاد فرصت هاي شغلي در كشور تاكيد كرد.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اهميت نقش موثر اصناف در اشتغالزايي، بر لزوم حمايت نظام بانكي از اصناف خدماتي و توليدي تاكيد كرد و اظهار داشت: اصناف مي توانند با دريافت تسهيلاتي اندك در جهت توسعه ي فعاليت هاي خود و اشتغالزايي گام بردارند و از اين رو حمايت از اصناف در سال اشتغال و توليد يك ضرورت است.
وي همچنين با اشاره به گزارش وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملكرد بسته ي ارتقاء توان توليد ملي در سال 95 خاطر نشان كرد: خوشبختانه در سال 95 تحرك خوبي در بخش اقتصاد كشور بوجود آمد و عليرغم آنكه تصور مي شد بخش زيادي از رشد اقتصادي مربوط به بخش نفت است اما گزارش هاي مركز آمار ايران نشان داد كه رشد اقتصادي كشور در ساير بخش ها و بخصوص در بخش صنعت و كشاورزي نيز رشدي قابل توجه بوده است.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه بخشي از اين دستاوردها مرهون تصميمات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و همراهي نظام بانكي بوده است، از همه ي كساني كه براي رشد اقتصادي در سال گذشته تلاش كرده اند قدرداني كرد و گفت: مديران عامل بانكها در سال جديد نيز با روحيه ي مضاعف و با شجاعت كارها و برنامه ها را دنبال كنند تا در سال جاري نيز شاهد دستاوردهاي هرچه بهتر در بخش توليد و اشتغال كشور باشيم.
معاون اول رييس جمهور افزود: دستاوردهاي سال گذشته نشان داد كه اگر اولويتي در كشور از سوي مقام معظم رهبري تعيين شود، مديران كشور با جديت پاي كار مي آيند و همه ي تلاش خود را براي تحقق اهداف تعيين شده به كار مي گيرند. اينكه گاهي عده اي سعي مي‌كنند عملكرد مديران كشور را زير سوال ببرند، جفا در حق نظام مديريتي كشور است. البته بايد در مواردي كه از سوي مديران كم كاري صورت مي گيرد، اين كاستي ها اصلاح شود.
دكتر جهانگيري با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي ارائه ي تسهيلات در جهت رونق بخش توليد و اشتغال در سال 96 تصريح كرد: بايد نظارت دقيق صورت گيرد كه تسهيلات پرداخت شده به واحدهاي توليدي و صنعتي به درستي و در راستاي توسعه فعاليت ها و اشغالزايي هزينه شود و اين منابع مالي در جاي ديگر مصرف نشود.
در اين جلسه كه وزير صنعت، معدن و تجارت، رييس كل بانك مركزي، رييس هيات عامل صندوق توسعه ي ملي، جمعي از مديران عامل بانكها و نمايندگان برخي دستگاه هاي اجرايي نيز حضور داشتند، نماينده ي وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشي از عملكرد در خصوص بسته ي ارتقاء توان توليد ملي در سال 95 ارائه كرد و ايجاد اميدواري در صاحبان صنايع كوچك، هم افزايي و همدلي و مشاركت ميان مديران اجرايي و افزايش توليد و اشتغال در بخش قابل توجهي از بنگاه هاي اقتصادي را از جمله آثار اجراي طرح رونق توليد در سال 95 برشمرد.
در ادامه ي اين جلسه گزارشي نيز از برنامه هاي سال 96 بر اساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي به منظور ارتقاء توان توليد ملي و اشتغالزايي ارائه شد كه براساس اين گزارش قرار است در سال 96 نظام بانكي در چارچوب سياست هاي خود و در راستاي اشتغالزايي، از اصناف توليدي و خدماتي حمايت كرده و تسهيلات مورد نياز آنها را تامين نمايد.
ارائه تسهيلات براي طرح رونق توليد براي واحدهاي صنعتي و معدني كوچك و متوسط، تكميل طرح هاي نيمه تمام بالاي 60 درصد پيشرفت و بازسازي و نوسازي واحدهاي صنعتي و معدني از ديگر برنامه هاي سال 96 بود كه در اين گزارش بدان پرداخته شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سال 95 تحرك خوبي در اقتصاد كشور بوجود آمد/ اصناف نقش موثري در اشتغالزايي دارند/ نظام بانكي از اصناف توليدي و خدماتي حمايت كند/ مديران بانكها با روحيه ي مضاعف و با شجاعت كارها و برنامه ها را دنبال كنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..