تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیستان و بلوچستان در صدر زندانیان مهریه/ 2 هزار زندانی بدهکار مهریه در کشور وجود دارد

سیستان و بلوچستان در صدر زندانیان مهریه/ 2 هزار زندانی بدهکار مهریه در کشور وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در سی امین جشن گلریزان ستاد دیه که امروز(سه شنبه) برگزار شد اظهار داشت: امام راحل انقلاب کردند که فرهنگ ایثار در کشور گسترش یابد و مردم فرهنگ اسلام را با گوشت و پوست احساس کنند.

وی افزود: ما در حال حاض نزدیک 15هزار نفر جرائم غیر عمد داریم که 2هزار نفر مشمول دیه هستند که به دلیل حوادث کارگاهی و یا رانندگی به زندان رفته اند و غریب به 13هزار نفر جرایم نقدی که 213هزار نفر زندانیان مهریه و نفقه هستند که با کمک مردم می توانند که جمع خانواده باز گردند.

جهانگیر در ادامه گفت: ستاد دیه به عنوان یک ستاد مردمی که به کمک شهید لاجوردی تاسیس شد و به کمک مردم توانست نزدیک به یک صد هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: هر فردی که به زندان می رود اسیب زیادی هم به خانواده انها وارد می کند و با آزادی آنها می توان از اسیب های بیشتر خانواده ها جلوگیری کرد و همچنین خانوده هایی که در انتظار دریافت دیه هم کمک می شود.

جهانگیر بیان داشت: 15هزار 729نفر زندانی جرائم غیر عمد در کشور وجود دارد که  12درصد متهم و 88درصد محکوم هستند و 14درصد آنها محکومین دیه هستند که زیر 20 میلیون بدهی دارند و 8 درصد بین 20 تا 30میلیون و 20 تا 50 میلیون بدهی 124 زندانی، 65 درصد بین 100 تا 200 و 5 درصد بالای 200 میلیون بدهی دارند که 223 میلیارد لازم است تا این تعداد زندانی آزاد شوند.

وی بیان داشت: از 2هزار 400نفر زندانی جرائم مالی  206نفر بیش از 5سال در زندان بودند و 183نفر بین 3تا 5سال و 548نفر بین 1تا 3سال در زندان هستند اگر به قدر بزائت کمک کنیم در خیر بزرگی شرکت کنیم این افراد ازاد نی شوند.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: 21درصد از زندانیان بابت عدم توانایی در پرداخت مهریه زندان هستند که 

2هزار 886نفر مهریه را شامل می شود و5درصد ترک انفاق کرده اند که 66درصد محکومین مالی هستند.

جهانگیر بیان داشت: در رابطه با مهریه امروز تعدادی از افرادی که مهریه نداده اند به زندان افتاده اند و باید فرهنگ سازی شود و 292 نفر محکوم به پرداخت مهریه زیر 10 سکه  هستند و بدهکاران مهریه با 50 تا 100 سکه 122نفر و 228 نفر بالای 200 سکه در زندان هستند.

وی افزود: در استان های محروم بیشتر درگیر پرداخت مهریه هستند و در صدر ان استان سیستان و بلوچستان است. به کمک ستاد دیه تلاش کردیم در حوزه های که توانایی داریم به خانواده های زندانیان کمک کنیم و متاسفانه 60درصد زندانیان متاهل هستند و 9 هزار نفر زندانیانی هستند که بیش از 4 فرزند دارند و  ما توانستیم 700 نفر از فرزندان زندانیانی که ترک تحصیل کرده بودند را  شناسایی  و به مدرسه باز گردادیم.

بیش از 10 هزار همسر زندانی شناسایی شدند که درخواست طلاق داشتند که با کلاس ها برگزار شده  آنها را از طلاق منصرف کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها بیان داشت: 2هزار و 500 فرزند زندانی که در معرض اعتیاد بودند شناسایی شدند واز سقوط انها جلوگیری شد و این موارد اجرایی نمی شود جز با کمک مردم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیستان و بلوچستان در صدر زندانیان مهریه/ 2 هزار زندانی بدهکار مهریه در کشور وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..