تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرضه گوشت وارداتی به منظور تنظیم بازار

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در برنامه گفتگوی 18:30 با اشاره به تنظیم بازار گوشت و مرغ در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز به وجود آمده به منظور تنطیم بازار هزار تن گوشت وارداتی در سطح شهر تهران عرضه شده است.

وی ادامه داد:میزان مصرف سالانه گوشت در کشور ما 920 هزار تن  و میزان تولید حدود 820 هزارتن است که 100 هزار تن نیز از طریق واردات تامین می شود.

ولی تصریح کرد:در اواخر سال گذشته به خاطر شرایط جوی و صادرات غیرقانونی ، نوساناتی در قیمت گوشت گوسفندی ایجاد شد که برای تنظیم بازار علاوه بر گوشت منجمد ، مقداری گوشت گرم نیز وارد کشور شد و در بهمن و اسفند قیمت ها تعادل یافت.

این مقام مسئول ادامه داد:در فروردین و اردیبهشت امسال نیز به دلیل کاهش عرضه از سوی دامداران ،قیمت ها افزایش یافت که به منظور تنظیم بازار از روز گذشته روزانه 3 هزار لاشه  گوشت وارداتی به 200 مرکز عرضه در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند توزیع شده است.

وی در خصوص قیمت گوشت های وارداتی گفت:قیمت هر کیلو گوشت شقه ای 30 هزار و 500 تومان، هر کیلو ران گوسفندی 31 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلو سردست نیز 29 هزار و 500 تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد:امروز به میزان کافی گوشت گرم در کشور موجود است و واردات هم به میزان کافی صورت گرفته ، همچنین از استان هایی که مازاد مصرف، تولید گوشت داشته اند به سایر استان ها توزیع می شود.

ولی تاکید کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و عرضه مناسب، به طور حتم طی چند روز آینده قیمت گوشت به تعادل می رسد چراکه در روند تولید داخلی هیچ خللی وارد نشده و افزایش قیمت تنها به دلیل کاهش عرضه از سوی دامداران رخ داده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص وضعیت بازار مرغ اظهار داشت:در شرایط کنونی بازار مرغ متناسب است چراکه ظرفیت تولید طی 2 سال اخیر به 3 میلیون تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد:هم اکنون میزان مصرف مرغ در کشور 2 میلیون و 100 هزار تن و میزان تولید 2 میلیون و 250 هزار تن است و برای صادرات مازاد مصرف نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

ولی ادامه داد:در بحث ذخائر گوشت و مرغ هیچ کمبودی وجود ندارد و به منظور تنظیم بازار از یک ماه قبل 20 هزار تن مرغ و 2 هزار تن گوشت قرمز منجمد در سطح استان ها توزیع شد.

وی در خصوص قیمت مرغ عرضه شده برای تنظیم بازار گفت: هر کیلو مرغ منجمد 5300 تومان درب سردخانه تحویل عرضه کننده می شود و نهایت باید با قیمت 5700 تومان به دست مصرف کننده برسد.

این مقام مسئول با اشاره به کیفیت مطلوب مرغ منجمد افزود: از سال 96 به منظور راحتی مصرف کنندگان ، مرغ قطعه بندی منجمد هم به بازار عرضه شده است.

ولی در خصوص افزایش  قیمت نهاده ها گفت:هفته گذشته به طور ناگهانی قیمت ذرت و کنجاله افزایش یافت و سریعا 100 هزار تن محصول از سوی شرکت پشتیانی در اختیار تشکل ها قرار گرفت همچنین ذرت در بورس هم عرضه شد که این امر سبب شد قیمت این نهاده ها 7درصد از قیمت قبل هم کمتر شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک روزه نیز اظهار داشت:بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و وزارت جهادکشاورزی ، قیمت جوجه یک روزه 1700 تومان تعیین شده است و دستگاه های نظارتی با گران فروشی و تخلف در این حوزه برخورد می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرضه گوشت وارداتی به منظور تنظیم بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..