تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه سیاسی به شکست سنگین استقلال

ساعت 24- پیوند برخی مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی با پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی منتقدان، به راهبردی برای کمرنگ جلوه دادن رای رییس دولت دوازدهم تبدیل شده است.

باخت شش بر یک استقلال تهران برابر العین امارات در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موجب شد تا رسانه های منتقد دولت بهانه ای یافته و این شکست را به پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیوند دهند.


این منتقدان که در روزهای پسا انتخابات با تکیه بر رای 16 میلیونی «سید ابراهیم رییسی» هیچ گاه خود را بازنده انتخابات نداسته با طرح مسایلی مانند رای «حلال و حرام»، «30 میلیون » و « شعار پیروزی مردم در انتخابات » سعی کردند به نحوی پذیرش شکست را برای خود آسان کنند و این روزها رویه خود را تغییر کرده و کم اهمیت ترین مشکل و مسایل روز کشور را به پیروزی روحانی پیوند می دهند.

** انتقام رسانه ای اصولگرایان


شکست طیف اصولگرا در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هر چند که موجب کوتاه شدن دست آنها از ریاست قوه مجریه شد اما این طیف و رسانه های وابسته به آنان در روزهای پس از پیروزی روحانی بیکار راهبرد رقابت سیاسی خود را تغییر داده و با استفاده از تاکتیک برجسته سازی اتفاقات کم اهمیت، سعی دارد ضمن ناکارآمد جلوه دادن دولت تدبیر و امید، مردم را از انتخاب وی پشیمان کنند.


آنان با پیروز دانستن خود در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ابتدا با طرح تخلف از سوی دولت سعی در بی اعتبار کردن 23 میلیون رای مردم داشتند و در ادامه با کلید واژه هایی مانند رای حلال و حرام یک دو قطبی جدید ایجاد کرده و ان را در سخنرانی های خود مورد تاکید قرار می دهند.


دستمایه قرار دادن مسایل کم اهمیت تنها به برخی از تخلفات ادعا شده از سوی منتقدان ختم نشد بلکه آنان با دستمایه قرار دادن باخت یک تیم باشگاهی فوتبال سعی دارند این باخت را به عملکرد دولت و حامیان وی مرتبط کنند .این راهبرد اصولگرایان و رسانه های وابسته به آنان شیوه ای از جنگ روانی است که در آن سعی می شود رای رییس دولت دوازدهم را کمرنگ جلوه داده شود.

**پیوند شکست با پیروزی


پس از باخت سنگین استقلال تهران در مقابل تیم العین امارات در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسانه ها و شخصیت های منتقد دولت با انتشار تصویری از «علیرضا منصوریان» در همایش انتخاباتی روحانی سعی داشتند این شکست را به تفکر دولت تدبیر و امید پیوند دهند.


خبرگزاری فارس، مشرق نیوز، رسانه های نزدیک به جریان «محمد باقر قالیباف» و شمار دیگری از شخصیت های اصولگرا با انتشار تصویر منصوریان در همایش انتخاباتی روحانی نخستین جرقه های انتقاد از دولت به بهانه باخت استقلال را آغاز کردند.


این رسانه ها بدون توجه به سیستم بازی استقلال و نقش مربی و تاکتیک های تیم رقیب سعی در القا این امر داشتند که منصوریان و تفکر اعتدالی او که نزدیک به دولت روحانی است عامل باخت استقلال بوده زیرا وی همچون رییس دولت یازدهم، راهبردش در گرو عقب نشینی در مقابل نیروهای خارجی ها است.


این شیوه از تحلیل پس از یک مسابقه بازی فوتبال شاید یک شاهکار باشد زیرا تا کنون سابقه نداشته یک تیم و اعضای کادر فنی آن به خاطر تفکر سیاسی یا حمایت از نامزد انتخاباتی، گل های فراوانی از تیم رقیب دریافت کند.


منتقدان بدون هیچ اشاره ای به رابطه دو مولفه انتخابات و لیگ قهرمانان آسیا سعی دارند پیروزی رییس دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری به نوعی سرآغازی برای بحران های داخلی و خارجی بدانند.


در این زمینه خبرگزاری فارس نیز در صفحه مجازی خود مطلبی را با عنوان « حامیان روحانی سنگین ترین شکست تاریخ ایران مقابل یک کشور عربی تحمل کردند» منتشر کرد.


نگاهی به متن این پیام نشان از آن دارد که خبرگزاری یاد شده در متن خود هیچ اشاره ای به یک مسابقه فوتبال نداشته بلکه سعی کرده القا کند که تفکر روحانی سنگین ترین شکست در مقابل یک کشور عربی ثبت کرده است.


بازتاب شکست استقلال در کانال تلگرامی رجانیوز نیز در نوع خود جالب بود. این شبکه خبری در کانال تلگرامی خود نوشت« به جای پایکوبی در میتینگ سیاسی تیمت را جمع می کردی، منصوریان که می گفت آبی و قرمز جمع شدیم تا بنفش شویم شاید منظورش کبود شدن بود». «علی نادری» نویسنده این تحلیل فوتبالی بعد از چنین مطلبی از واژه «آبروریزی» استفاده کرد.


پس این خبرگزاری و تارنمای خبری عجیب ترین تحلیل فوتبالی- سیاسی در مورد باخت استقلال «علی قلهکی» مدیر مسئول روزنامه صبح نو داشت.


وی در پستی نوشت: « کلا افرادی که با دولت روحانی رفت و آمدشون زیاد می شود، اهل تعامل و عقب نشینی یک طرفه با خارجی ها می شوند؛ منصوریان نیز از این قاعده مستثنی نیست.»


برخی از کانال های خبری اصولگرا نیز با زبان طنز انتخاب روحانی و باخت استقلال را پوشش داده و نوشتند مردم به شما رای نداند که استقلال اینجوری ببازه.


با توجه به آنچه که گفته شد تحلیل پیام رسانه ها و منتقدان دولت نشان از آن دارد که این پیام ها یک شبه و در قالب زبان طنز بر زبان یک منتقد جاری نمی شود بلکه برنامه ای مدون برای کمرنگ کردن پیروزی دولت تدبیر و امید است که بوی انتقام سیاسی از آن به مشام می رسد.


همچنین یکی از مهمترین هدفی که منتقدان با چنین پست هایی دنبال می کنند القای حس پشیمانی در 24 میلیون نفری است که در دوازدهمین دوره انتخابات به حسن روحانی رای داده اند.

ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه سیاسی به شکست سنگین استقلال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..