تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینتل: پردازنده های نسل هشتم، ۳۰ درصد سریع تر از نسل هفتم هستند

اینتل در جریان نمایشگاه Computex 2017، اطلاعاتی را در رابطه‌ با پردازنده‌های نسل هشتم خود به اشتراک گذاشت.

مقاله‌های مرتبط:

اینتل در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷، پلتفرم‌های بالارده‌ی Skylake-X و Kaby Lake-X با حداکثر تعداد ۱۸ هسته‌ی پردازشی را رونمایی کرد؛ اما این کمپانی در کنار پلتفرم‌های یادشده، اشاره‌‌ی مختصری نیز به نسل هشتم از پردازنده‌های خود موسوم به کافی‌لیک داشت.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی اینتل در رابطه با پردازنده‌های نسل هشتم آمده است:

همچنان که در حال حرکت به سمت نسل آینده‌ی پلتفرم‌های رایانشی هستیم، اینتل نیز تعهد خود را نسبت به عرضه‌ی محصولات مبتنی بر نسل هشتم از پردازنده‌های سری Intel Core تا فصل تعطیلات اعلام می‌‌کند. عملکرد این پردازنده‌ها نسبت به نسل هفتم از پردازنده‌های Intel Core بیش از ۳۰ درصد بهبود یافته است.

به‌نظر می‌رسد این موضوع ادعای بزرگی از سوی اینتل باشد؛ از این‌رو به مقایسه‌ی مشخصات پردازنده‌ی نسل هفتمی Core i7-7500U با مشخصات تخمینی از پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7 پرداخته‌ایم:

مشخصات / پردازنده Core i7
نسل هشتم Core i7-7500U
نسل هفتم نام کد کافی‌لیک کبی‌ لیک فناوری ساخت 14nm+ 14nm Double Plus Good تعداد هسته / ترد ۴ / ۸ ۲ / ۴ فرکانس پایه ؟ ۲.۷ گیگاهرتز فرکانس توربو ۴.۰ گیگاهرتز ۳.۵ گیگاهرتز توان طراحی گرمایی ۱۵ وات ۱۵ وات حافظه ۸ گیگابایت ۸ گیگابایت فرکانس حافظه ۲۴۰۰ مگاهرتز ۲۱۳۳ مگاهرتز

ادعای اینتل مبنی بر بهبود ۳۰ درصدی پردازنده‌های کافی‌لیک نسبت به کبی‌ لیک از آن‌جا ناشی می‌شود که تعداد هسته‌ها و تردهای پردازنده‌های نسل هشتم دوبرابر شده و فرکانس کاری بیشینه در حالت توربو ۵۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است. تست‌‌های بالا برای مقایسه‌ی مشخصات دو پردازنده، توسط نرم‌افزار SYSmark 2014 v1.5 انجام شده است؛ بنچمارکی که مبتنی بر سنجش عملکرد پردازنده تحت بار محاسباتی شدید و در بازه‌های زمانی کوتاه است و می‌توان عملکرد آن را با تسک‌های بهره‌وری مرسوم مقایسه کرد.

بهبود عملکرد پردازنده های نسل هشتم اینتل

اینتل با وجود افزایش ۱۵ درصدی فرکانس کاری بیشینه و دوبرابر کردن تعداد هسته‌ها و تردها، موفق به ثابت نگه‌داشتن توان طراحی گرمایی (TDP) در ۱۵ وات شده است. در حالی که ممکن است شما در ابتدا با توجه به افزایش فرکانس و تعداد هسته‌ها، انتظار بهبود عملکرد بیشتری از پردازنده‌های جدید اینتل داشته باشید؛ اما باید به‌ خاطر داشته باشید که نحوه‌ی سنجش بنچمارک SYSmark هیچ‌گاه بدین شکل نبوده است.

ما در حال حاضر نمی‌دانیم باید به چه پارامترهای دیگری در خصوص پردازنده‌های نسل هشتم توجه داشته باشیم، ضمن اینکه در حال حاضر از نوع تأثیر این پارامترها بر عملکرد تک یا چند تردی نیز اطلاعاتی در دست نیست.

اینتل امروز اطلاعات بسیار کمی در خصوص طراحی پردازنده‌های کافی‌لیک به اشتراک گذاشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که تا پایان سال ۲۰۱۷ تمام جزئیات مربوط به این پلتفرم مشخص خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینتل: پردازنده های نسل هشتم، ۳۰ درصد سریع تر از نسل هفتم هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..