تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابتلای کادر درمانی بیمارستانی اصفهان به تب کنگو تکذیب شد/جای هیچ نگرانی وجود ندارد

ابتلای کادر درمانی بیمارستانی اصفهان به تب کنگو تکذیب شد/جای هیچ نگرانی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، عباس زارع نژاد، در رابطه با آخرین وضعیت بیماری تب کنگو گفت: این بیماری، که در فصل های گرم سال شیوع پیدا می کند، بیماری مشترک میان دام و انسان بوده و 20 سال قبل در کشور دیده شده است.

وی گفت: امسال مبتلایان و کشته شدگان بر اثر این بیماری، روند کاهشی نسبت به دوره های گذشته داشته است. عامل انتقال این بیماری دام آلوده است که از مسیرهای غیر بهداشتی تهیه شده، بنابراین این بیماری از طریق گوشتی که از مراکز فروش معتبر تهیه شده و دارای تایید دامپزشکی و وزارت بهداشت است، منتقل نمی شود.

زارع نژاد گفت: تب کنگو تاکنون 31 مورد ابتلا در چند استان کشور داشته که از این تعداد 3 نفر کشته شده اند. با اینکه تب کنگو یک بیماری کشنده است اما اگر ابتلا به این بیماری به موقع تشخیص داده شده و به مراکز درمانی مراجعه شود، قابل درمان است زیرا امکانات درمان و داروهای ویژه این بیماری در کشور موجود است.

او گفت: به عنوان مثال این بیماری در زاهدان به دلیل کشتار آلوده دام 19 مورد ابتلا داشت که با تشخیص و درمان به موقع آن، هر 19 فرد مبتلا نجات یافته و درمان شدند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از آن است که تعدادی از کادر درمانی در اصفهان به این بیماری مبتلا شده اند، آیا این خبر صحت دارد؟ تاکید کرد: این خبر تکذیب شده است و تاکنون هیچ یک از کادرهای درمانی بیمارستان‌ها به این بیماری مبتلا نشده اند.

وی در ادامه توصیه کرد: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، مردم از گوشت‌هایی که از طریق ذبح مستقیم تهیه شده استفاده نکنند، باید از گوشت هایی استفاده شود که دارای تاییدیه دامپزشکی بوده و از مراکز معتبر عرضه گوشت خریداری شود. هم چنین این بیماری از طریق گوشت پخته منتقل نشده و تنها در صورتی انتقال پیدا می کند که گوشت خام تهیه شده حامل «کنه» این بیماری بوده و در زمان پاک کردن و شست و شوی این گوشت منتقل شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، با اشاره به نوع دفن کشته شدگان بر اثر ابتلا به این بیماری گفت: به دلیل اینکه این بیماری قابلیت شیوع دارد، باید مانند هر بیماری دیگری از این دست، به عنوان مثال آنفولانزای پرندگان، با حساسیت ویژه و کاملا بهداشتی مراحل دفن صورت بگیرد، هم چنین این نوع دفن کاملا بهداشتی بوده و برای کنترل شیوع این بیماری ضروری است.

۴۲۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابتلای کادر درمانی بیمارستانی اصفهان به تب کنگو تکذیب شد/جای هیچ نگرانی وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..