تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیگارکشیدن روزه‎دار از نظر هشت مرجع تقلید

به گزارش خبرآنلاین برخی احکام فقهی مراجع درباره سیگار کشیدن روزه‎دار را بر اساس استفتاء های مراجع می خوانید:

حکم مقام معظم رهبری

پرسش: من معتاد به سیگار هستم و در ماه مبارک رمضان هر چه تلاش می‎کنم که تندخو نباشم نمی‎توانم و همین باعث ناراحتی زیاد افراد خانواده‎ام شده است و خودم هم از وضعیت دشوارم رنج می‎‏برم، تکلیف من چیست؟

پاسخ: روزه ماه مبارک رمضان بر شما واجب است و بنا بر احتیاط واجب، جایز نیست در حال روزه سیگار بکشید، و نباید بدون دلیل با دیگران تند برخورد کنید.

حکم آیت‎الله نوری همدانی

(مساله1602) روزه‎دار باید بخار غلیظی که در دهان مبدل به آب می‎شود و نیز بنابر احتیاط واجب دود سیگار و تنباکو و مانند اینها را به حلق نرساند.

(مساله1603) اگر مواظبت نکند و غبار یا بخار یا دود و مانند اینها داخل حلق شود، چنانچه اطمینان داشته که به حلق نمی‎رسد روزه‎اش صحیح است.

حکم آیت‎الله سیستانی

پرسش: سیگار کشیدن در حال روزه، روزه باطل است ؟

پاسخ: احتیاط واجب آن است که روزه دار دود سیگار و تنباکو و مانند اینها را هم به حلق نرساند.

حکم آیت الله صانعی

پرسش: كشيدن سيگار، تنباكو و غيره براى شخص روزه دار چه حكمى دارد؟

پاسخ: دود سيگار، تنباكو و مانند آن، بنا بر احتياط واجب، مبطل روزه است.

حکم آیت‌الله مکارم شیرازی

احتیاط واجب را این دانسته‌اند که روزه‌دار از کشیدن سیگار و تنباکو و سایر دخانیات پرهیز کند و بخار غلیظ نیز به حلق نرساند.

حکم آیت‎الله صافی

پرسش: آیا کشیدن سیگار و استعمال قلیان، مبطل روزه است؟

پاسخ: بنابراحتیاط واجب، روزه‌دار نباید دود سیگار یا قلیان را به حلق برساند. والله العالم؛ وی تأکید دارد: « اگر دود آن را فرو نبرند روزه را باطل نمى‌کند، ولى تظاهر به آن در این صورت، مناسب نیست و به احترام ماه مبارک ترک شود»

حکم آیت‎الله زنجانی

حکم استعمال دخانیات در ماه رمضان چیست؟

پاسخ: به‌صورت علنی حرام و در غیر این صورت هم بنابر احتیاط برای روزه‌دار جایز نیست.

حکم آیت‎الله وحید خراسانی

پرسش:آیا سیگار روزه را باطل می‌کند یا خیر (برای کسی که 25سال به سیگار اعتیاد دارد)

پاسخ: بنابراحتیاط واجب روزه را باطل می‎کند ولی اگر کسی این کار را انجام داد واجب است در بقیه روز از مفطرات (چیزهایی که روزه را باطل می‎کند) پرهیز کند و قضاء و کفاره بنابر احتیاط بر او واجب می‎شود.

/6262




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیگارکشیدن روزه‎دار از نظر هشت مرجع تقلید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..