تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در كنار بزرگترين دموكراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران كشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند /

معاون اول رييس جمهور در سمينار استانداران سراسر كشور تاكيد كرد

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه مردم ايران با حضور پرشور در انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراهاي شهر و روستا شگفتي سازي كردند گفت: ملت ايران در اين انتخابات به معناي واقعي كاري كارستان كردند و نام ايران را در كنار بزرگترين دموكراسي هاي جهان به ثبت رساندند.

دكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (دوشنبه) در نشست و گردهمايي سراسري استانداران كشور با تبريك برگزاري پرشكوه انتخابات خطاب به استانداران و دست اندركاران وزارت كشور، اظهار داشت: انصافاً زحمات فراواني را متحمل شديد و با شجاعت از كيان انتخابات و برگزاري قانونمند آن و نيز از حقوق مردم دفاع كرديد و طبق فرموده ي مقام معظم رهبري مردانه پاي كار ايستاديد كه لازم است از همه مسئولين وزارت كشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي و همه ي كساني كه به برگزاري انتخابات كمك كردند قدرداني كنيم.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: البته در ايام انتخابات و پس از آن عده اي كه با تصوري غلط وارد عرصه ي انتخابات شده بودند، اقدام به بداخلاقي هايي كردند كه البته اين گونه مسائل در فضاي انتخابات طبيعي است اما ما هم اكنون وارد دوره ي مهمي شده ايم و نبايد وقت كشور را براي پاسخگويي به اين گونه شبهه افكني ها صرف كنيم و ذهن خود را به اين حرفها و مسائل مشغول سازيم. امروز دغدغه ي ما بايد حل مسائل كشور باشد و به مشكلات مردم بپردازيم.
وي اضافه كرد: كساني كه برخورد نادرستي با رأي ملت دارند، حتماً اثرات اين رفتار خود را خواهند ديد چرا كه مردم به ياد مي سپارند كه چه كساني با آنها رفتار توهين آميز داشته است.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه البته در برگزاري هر انتخابات نقاط ضعف و اشكالاتي نيز وجود دارد تصريح كرد: بايد نقاط ضعف را به صورت دقيق آسيب شناسي كنيم و براي اصلاح آن راهكار و تدابيري بينديشيم. يكي از اين نواقص معطل شدن مردم براي رأي دادن بود كه براي حل اين مسئله نيازمند چاره انديشي و اصلاح قانون انتخابات هستيم.
معاون اول رييس جمهور با يادآوري اينكه انتخابات 29 ارديبهشت منظومه ي هماهنگي از برندگان را در برداشت، گفت: اين انتخابات در منطقه اي پرمخاطره، ايران را سربلند كرد و به كشور امنيت،‌عزت و اقتدار بخشيد و نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران بودند كه به تعبير امام خميني (ره)‌به صندوق هاي رأي هجوم آوردند و حركتي تاريخي را به ثبت رساندند.
وي همچنين مقام معظم رهبري را يكي ديگر از برندگان انتخابات توصيف كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با درايت و دور انديشي، مشاركت مردم در انتخابات را جشن ملي ايران ناميدند و پيش از انتخابات از مردم خواستند كه اگر نظام را هم قبول نداريد اما به خاطر كشور و امنيت آن در انتخابات شركت كنيد.
دكتر جهانگيري در ادامه با بيان اينكه دولت نيز در انتخابات از اين آزمون سربلند بيرون آمد، اظهار داشت: در اين ميان شخص دكتر روحاني بعنوان رييس جمهور منتخب پيروز ديگر اين ميدان بود كه توانست با وجود بداخلاقي هاي فراوان رأي معناداري از مردم كشور دريافت كند.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اين نوع مشاركت و حضور چشمگير در انتخابات در منطقه ي ملتهب خاورميانه اتفاقي استثنايي است، گفت: همه ي ما مسئوليت سنگيني از سوي مردم بر دوش داريم و هم دولت و هم ساير قوا و نهادهاي حاكميتي و جريان هاي سياسي همگي بايد در اين ميان براي انجام وظايف خود احساس مسئوليت داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد انتخاب مردم را پاس بداريم و مطالبات آنان را دنبال كنيم، تصريح كرد: ما بايد از حقوق شهروندان دفاع كنيم و در اين شرايط رييس جمهور متعلق به همه ي ملت است و ما بايد مطالبات كل ملت را دنبال كنيم.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند، خاطر نشان كرد: ما در منطقه اي هستيم كه سران كشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند و تصور آن را هم نمي توانند بكنند كه براي اداره ي كشور به رأي مردم مراجعه نمايند و براي همين اكثراً‌ داراي حكومت هاي سنتي و استبدادي هستند.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه بايد تفسير درستي از انتخابات مردم ايران تبيين شود و پيام آن روشن گردد،‌گفت: نبايد از كنار پيام اين انتخابات به سادگي عبور كنيم و همه ي صاحبنظران، اتاق هاي فكر و مراكز مطالعاتي دولتي و خصوصي بايد اين ميزان از مشاركت و مطالبات ملت را براي مسئولين كشور تحليل كنند.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: بايد مشخص شود كه چه اتفاقي رخ مي دهد كه در شرايط فعلي منطقه و بين الملل و اوضاع داخلي كشور كه كارهاي مثبت را با هنرمندي كامل به شكل منفي جلوه مي دهند، گرايش مردم در اين شرايط به چه سويي است.
وي اضافه كرد: اين موضوع نيز بسيار مهم است كه با وجود آنكه همه مي دانيم مردم ايران از نظر اقتصادي و معيشت در سختي بودند اما به شعارها و وعده هايي كه تحت عنوان افزايش يارانه سر داده مي شد نه گفتند و اين اتفاقي تاريخي است كه نبايد به سادگي از كنار آن بگذريم.
دكتر جهانگيري با اشاره به دستاورد دولت تدبير و اميد در بازگرداندن ثبات به كشور و قابل پيش بيني بودن اقتصاد براي فعالان اقتصادي افزود: در انتخابات اخير مشخص شد كه مردم نسبت به آينده ي كشور حساس و نگران شده اند و يكي از دلايلي كه به برخي وعده ها و شعارها نه گفتند اين بوده كه نگران بودند كه آينده ي سياسي و اقتصادي كشور چگونه خواهد شد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه انتخابات داراي دو وجه مهم بود، گفت: مشاركت عمومي كه نشان دهنده ي ظرفيت و توانايي نهادهاي سياسي كشور است يكي از اين ويژگي هاي مهم بود كه توانست اقتدار ملي را ايجاد كند. با وجود آنكه در انتخابات رقابت جريانات سياسي در بالاترين سطح خود قرار داشت، قدرت ملي كشور به نمايش گذاشته شد.
وي همچنين به وجه دوم انتخابات اشاره و خاطر نشان كرد: در اين انتخابات يك طرف پيروز مي شود كه رييس جمهور همه ي ملت خواهد بود و آنچه مهم است اين است كه انتخابات اوج نقطه ي شكوفايي،‌ عظمت و اقتدار براي كشور بود و نبايد كسي به خود اجازه بدهد كه شيريني اين انتخابات را با بداخلاقي و سخنان نادرست به كام ملت تلخ كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اكنون دوران رقابت و حرف هاي تبليغاتي به پايان رسيده است،‌گفت: مشكلات مردم كشور مشكلاتي جدي است و ما بايد در اين شرايط به دنبال حل مشكلات مردم باشيم.
دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه امروز مسائل دنيا بسيار پيچيده شده است، گفت: از يك سو گروه هاي تندرو در آمريكا روي كار آمده اند و عليه ايران فضاسازي مي كنند و حرف هاي نامربوطي عليه كشور ما به زبان مي آورند و در اين ميان برخي كشورهاي منطقه نيز متوجه نيستند كه وارد چه جرياناتي مي شوند. جغرافياي منطقه كه قابل تغيير نيست و كشورهاي منطقه بايد بدانند كه ما ناگزير هستيم كه در كنار يكديگر زندگي كنيم. ما بايد در سياست خارجي خود كمك كنيم كه وضع به هم ريخته ي كشورهاي خاورميانه اصلاح شود.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه در بخش اقتصاد مشكل بيكاري شاه بيت اصلي و مهمترين چالش كشور است، گفت: ما بايد براي اشتغال،‌ معيشت و تامين اجتماعي مردم و نيز براي رفع آسيب هاي اجتماعي چاره انديشي كنيم.
وي افزود: مشكلات پيش روي كشور بزرگ است اما ظرفيت هاي فراواني براي حل اين مشكلات وجود دارد و جوانان تحصيلكرده، مديران مجرب و منابع طبيعي فراوان از جمله ظرفيت هايي است كه مي تواند در حل مشكلات كشور موثر و كارساز باشد.
دكتر جهانگيري افزود: كشور از مديران با تجربه و ارزشمند برخوردار است كه شرايط مختلفي نظير دوران جنگ را تجربه كرده اند و نبايد به خاطر برخي اتفاقات،‌ حيثيت كل مديريت كشور را زير سوال ببريم.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با تاكيد بر اهميت وظايف استانداران، آنها را مهمترين ركن تصميم گيري و حاكم استان برشمرد و گفت: استانداران بايد اولويت هاي استان را به خوبي شناسايي كنند و در صدد حل مشكلات برآيند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه ايجاد يك ميليون شغل در سال مرد ميدان مي خواهد و الزامات خاص خود را مي طلبد،‌گفت: در قانون برنامه ي ششم تصريح شده كه ايجاد 950 هزار شغل نيازمند جذب 65 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي است و اين يكي از الزامات است و كساني كه در اين مسير حركت نمي كنند يعني در مسير اشتغالزايي براي كشور نيستند.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه ميدان دار شدن بخش خصوصي از ديگر الزامات اشتغال زايي است گفت: استانداران اجازه ندهند كه كسي با بخش خصوصي برخورد كند و بايد با همه ي توان پاي اين موضوع بايستند.
معاون اول رييس جمهور همچنين با بيان اينكه نظام بانكي نيز در اين ميان تكليف و مسئوليت بزرگي بر دوش دارد گفت: نظام بانكي متاسفانه با مشكلات فراواني روبرو است و ما بايد ابتدا مشكلات آن را برطرف و نظام بانكي را اصلاح كنيم تا بتواند به كمك اشتغال زايي بيايد.
وي با يادآوري اينكه در بودجه ي سالانه و قانون برنامه موضوع معيشت طبقات ضعيف جامعه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در اين راستا افراد تحت پوشش كميته ي امداد و بهزيستي بايد از سه منبع يارانه ي نقدي، مستمري ماهانه و كمك معيشتي دريافت مناسبي داشته باشند و بعنوان مثال يك خانواده ي پنج نفري حداقل 700 هزار تومان از اين سه محل دريافت كند.
دكتر جهانگيري افزود: بايد در آينده كاري كنيم كه كساني كه نيازمند هستند بتوانند حداقل از اين ميزان پرداخت برخوردار باشند و وعده ي رييس جمهور براي از بين بردن چهره ي خشن فقر تا پايان دولت نيز با اجراي چنين راهكارهايي تحقق خواهد يافت.
در اين مراسم وزير كشور و برخي معاونان وي و تعدادي از استانداران نيز گزارشي از اقدامات صورت گرفته و تدابير انديشيده شده براي برگزاري انتخابات ارايه كردند و به تشريح جزئيات و مسائل مختلف در اين زمينه پرداختند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در كنار بزرگترين دموكراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران كشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند /»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..