تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه به کشاورزان بعد از فصل برداشت محصول

توصیه به کشاورزان بعد از فصل برداشت محصولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مهندس سید مجتبی میرسالاریان ،  کارشناس کشاورزی گفت:امروزه کشاورزان برای سهولت در کشت و کار محصولات خود اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی محصول قبل خود می کنند؛ و فقط ظاهر کار و صرفه اقتصادی ظاهری آن را می بینند《یک چوب کبریت》.

وی افزود:در صورتیکه غافل از اینند که با این کار خود علاوه بر آلودگی محیط زیست، مواد آلی و ریزجانداران مفید خاک را که بسیاری از عناصر مورد نیاز گیاه را قابل جذب می کنند از بین می برند.

میرسالاریان بیان داشت:مواد آلی که با جذب رطوبت باعث افزایش کارایی مصرف آب، کود و تولید می شوند و قابلیت نفوذ و ظرفیت نگهداری آب در خاک را افزایش می دهند فقط با یک چوب کبریت به فنا می روند.

کارشناس کشاورزی گفت:افزایش گازهای co2 و co و تغییر گازهای اتمسفری سبب افزایش پدیده گلخانه ای و گرم شدن هوا می شود نیز از آثار نابود کننده ی سوزاندن بقایای گیاهی است.

وی اظهار کرد: قابلیت باروری و زنده بودن خاک زراعی در اثر سوزاندن کاه وکلش به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

کارشناس کشاورزی در پاسخ به سوال پس کشاورز چکار کند؟بیان کرد:باید بقایای گیاهی را  با استفاده از دیسک خرد کرد و در خاک مدفون کردوبهترین کود برای تغذیه گیاه همین کاه وکلش موجود در روی خاک است نه کودهای شیمیایی و سرطان زا.

انتهای پیام/م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه به کشاورزان بعد از فصل برداشت محصول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..