تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوست های حساس در خوردن این مواد غذایی دقت کنند

به گزارش افکارنیوز،

 برخی از غذاهای رایج می تواند باعث واکنش های پوستی به ویژه در افرادی با پوست های حساس شود.

گلوتن

پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار گلوتن نام دارد که با از بین بردن پرزهای روده، باعث ایجاد علائم بسیاری در افراد حساس خواهد شد. درماتیت‌ هرپتی‌ فرم‌ در ‌برخی از افراد مبتلا به بیماری سلیاک ایجاد می شود که حذف گندم و گلوتن از رژیم غذایی آنها با بهبود مشکلات پوستی همراه است. همچنین حتی در صورت عدم ابتلا به بیماری سلیاک، گلوتن می تواند باعث ایجاد جوش های پوستی با خارش شدید شود. بنابراین در صورت حساسیت بهتر است از مصرف نان گندم، سس سویا، غلات و هر ماده غذایی دیگری که حاوی آرد گندم، جو و چاودار است دوری کنید.

فرآورده های لبنی

پروتئین شیر (وِی و کازئین) می تواند باعث تشدید آلرژی به ویژه اگزما شود. برای اطمینان از عدم مصرف پروتئین شیر می توانید به جای شیر گاو از شیر بادام، شیر برنج و شیر نارگیل استفاده کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ به ویژه سفیده ی آن اغلب باعث ایجاد راش های پوستی می شود. در این شرایط هیستامین ها در بدن انسان سفیده های تخم مرغ را به عنوان مهاجمان خارجی می بینند و در عرض چند دقیقه یا چند ساعت بعد از خوردن آنها، راش و کهیر گسترش می یابد. واکنش به مصرف تخم مرغ می تواند به ویژه در کودکان رخ دهد.

افزودنی ها

مونوسدیم گلوتامات، رنگ های مصنوعی و برخی از نگهدارنده ها می توانند افرادی با پوست های حساس را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین در این شرایط مصرف موادغذایی طبیعی و اجتناب از غذاهای کنسرو شده، منجمد و بسته بندی شده توصیه می شود. همچنین به رنگ های افزودنی ماست، آبنبات، کراکر و اسنک توجه داشته باشید. این افزودنی ها علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی، موجب سردرد، خستگی و عدم تمرکز می شود.

سویا

سویا در افرادی با پوست های حساس ممکن است باعث ایجاد کهیر و راش شود. سرخ شدن صورت نیز می تواند یکی از علائم عدم تحمل یا آلرژی محتمل به سویا باشد. بنابراین نسبت به موادغذایی مصرفی آگاه باشید، زیرا تولید کنندگان به بسیاری از موادغذایی سویا اضافه می کنند. همچنین در صورت حساسیت به سویا اجتناب از مصرف شیرسویا، لوبیا سویا، جایگزین های گوشتی و توفو توصیه می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوست های حساس در خوردن این مواد غذایی دقت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..