تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس جمهور جدید اکوادور: آسانژ یک هکر است اما حق پناهندگی دارد

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، بر خلاف رافائل کورئا، رئیس جمهوری پیشین اکوادور، که جولیان آسانژ، را یک روزنامه نگار می دانست، لنین مورنو، بنیانگذار پایگاه افشاگر ویکیلیکس را یک هکر توصیف کرد.


بر اساس این گزارش، مورنو که هفته گذشته به عنوان رئیس جمهوری جدید اکوادور  سوگند یاد کرد، در برابر خبرنگاران گفت: «آقای آسانژ یک هکر رایانه ای است. چیزی که برای ما قابل قبول نیست و شخصا آن را نمی پذیرم».


وی در عین حال خاطر نشان کرد به لحاظ دفاع از حقوق بشر، از وضعیت کنونی آسانژ که در سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده شده است، حمایت می کند.


ویکیلیکس خود را یک سازمان غیر انتفاعی بین المللی معرفی کرده و از سال ۲۰۰۶ تاکنون با مدیریت جولیان آسانژ در حال انتشار ده‌ها هزار سند محرمانه از دولت‌ها و سازمان‌های امنیتی جهان، و عمدتاً از آمریکا، بوده است.


جولیان آسانژ درسال ۲۰۱۰ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد تا مانع از استرداد خود به سوئد شود. آسانژ که استرالیایی ا‌ست، از طرف دولت سوئد، به اتهام تجاوز تحت تعقیب قرار گرفته بود. اما او این اتهام‌ها را رد کرد و گفت استرداد به سوئد بهانه‌ ای ا‌ست تا او در نهایت به آمریکا فرستاده شود.


در آمریکا به خاطر افشاگری‌های پایگاه ویکیلیکس، پرونده ای قضایی علیه آسانژ تشکیل شده و در صورت محاکمه، او ممکن است به مجازات سنگینی محکوم شود.


کمیته تحقیق سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۶ اعلام کرد اقامت آسانژ در سفارت اکوادور مصداق بازداشت غیرقانونی است و او باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد باشد تا این محل را ترک کند و به خاطر چند سالی که حق خروج از این محل را نداشته باید خسارت دریافت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس جمهور جدید اکوادور: آسانژ یک هکر است اما حق پناهندگی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..