تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنسول ایرانی در برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند نصب شد

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به نصب کنسول برج مراقبت پرواز در فرودگاه بیرجند اظهار داشت: سیستم‌های متعلق به هوانوردی و حمل و نقل هوایی بسیار گرانقیمت و بسیار دقیق است و ساخت کنسول‌های مراقبت پرواز پیش از این توسط شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت  و به دلیل اینکه اقتصاد مقاومتی را رعایت کرده و از ظرفیت داخلی کشور استفاده کنیم کنسول یاد شده را با توجه به نیاز فرودگاه به  شرکت آوا سیستم در تهران سفارش داده و برای فرودگاه بیرجند خریداری کردیم.

وی از نصب این کنسول در فرودگاه بیرجند خبر داد و افزود: این کنسول در فرودگاه بیرجند به عنوان نخستین فرودگاه و به عنوان پایلوت نصب شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: رفع اشکال کنسول یاد شده نیز در این فرودگاه صورت گرفته و سیستم عملیاتی و در حال استفاده است.

سلامی گفت: کنسول ایرانی از نظر کیفیت و عملکرد  مشابه کنسول ایتالیایی و با گرفتن مشکلات و ایرادات آن حتی بهتر از آن است.

وی خاطرنشان کرد: کنسول مراقبت پرواز شامل یک سری از نشان دهنده‌ها، فرکانس‌ها و ارتباطات است که بر روی یک میز سوار می‌شود و کنترلر مراقبت پرواز با استفاده از این تجهیزات می‌تواند با خلبان در ارتباطات باشد و همچنین یک سری طرح پروازها نیز می‌تواند داخل آن قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در مورد دیگر امکانات کنسول گفت: کنترل روشنایی باند، ارتباط با مرکز کنترل فضای کشور، ارتباط با فرودگاههای همجوار، سیستم رکوردر و نمایش مختصات هوا از جمله سرعت باد، فشار هوا، دما و درجه حرارت از امکانات کنسول است.

سلامی افزود: این کنسول به ایمنی پروازها کمک می‌کند و  به سرویس‌های مراقبت پرواز که در برج مراقبت پرواز برای خلبان‌ها و برای هواپیماهای عبوری و ورودی و خروجی داده می‌شود سرویس بهینه‌تر و استانداردتری ارائه خواهد داد که خود این امر باعث جذب پرواز بیشتر و ارتقای ایمنی می‌شود و همچنین به کار بهینه پرسنل متخصص کنترل پرواز کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: همزمان با نصب کنسول یاد شده سیستم سوئیچینگ جدیدی را در قسمت مرکز کنترل الکترونیک نصب کردیم که آن نیز سیستم پیشرفته‌ای است که با همت پتانسیل داخلی از سیستم‌های ساخت کشورمان استفاده شده است.

وی در مورد امکانات این سیستم اظهار داشت: این سیستم ارتباطات کنترلر با خلبان را دریافت می‌کند و روی فرکانس‌ها و کانال‌های مرتبط پخش و ضبط می‌کند یعنی همه مکالمات یک خلبان با کنترلر ضبط و ثبت و نگهداری می‌شود و در صورت بروز اتفاق می‌توان از آن به عنوان جعبه سیاه ثانویه استفاده کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنسول ایرانی در برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند نصب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..