تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنگ خطر در مورد مصرف گیاهان و میوه ها

نکاتی مهم در مورد مصرف گیاهان و میوه ها

گیاهان و میوه ها جز بسیار مهم خوراکی ها می باشد جالب است بدانید که میوه ها و سبزیجات در کنار مفید بودن و حتی درمان برخی از امراض درصورت استفاده نادرست و یا بیش از حد ، خطراتی را نیز به همراه خواهند داشت . گروه ایران ناز در این مطلب به مهمترین خطراتی که برخی از میوه ها و سبزیجات می توانند برای سلامتی داشته باشند اشاره می کنیم .دانه های سیب، هسته آلو، زردآلو، گیلاس حاوی نوعی هیدروژن سیانید به نام اسید پروسیک می باشند که باعث بروز مسمومیت، سردرد، سرگیجه، اضطراب و استفراغ خواهد شد.

برگ ریواس با داشتن اسید اگزالیک می تواند منجر به سنگ کلیه گردد و مصرف ۱۱ پوند از این برگ می تواند حتی کشنده باشد.ساقه و جوانه سیب زمینی (سیب زمینی سبز) به دلیل تراکم بالاي ماده اي به نام سولانين که بر سيستم مرکزي عصبی تاثير مي گذارد و سمی بوده ممکن است منجر به دل درد، اسهال، سردرد، کما و یا حتی مرگ گردد .

درصورت مصرف بیش از حد ادویه جوز هندی عوارض جدی و یا حتی تشنج، اسپاسم معده، تهوع و استفراغ ایجاد می شود . تب و خشکی دهان به همراه تپش قلب نیز ناشی از مصرف بیش از حد این ادویه می باشد.سموم قلیایی موجود در ساقه و برگ گوجه فرنگی نارس باعث تحریک معده می گردد .بادام تلخ حاوی مقادیر زیادی هیدروژن سیانید بوده که به همین دلیل خوردن ۷ تا ۱۰ بادام تلخ خام می تواند برای کودکان کشنده باشد و عوارض جدی روی بزرگسالان بگذارد.

عسل خام ( عسلی که فرایند پاستوریزاسیون را نگذارنده باشد ) می تواند به دلیل وجود مواد سمی منجر به سرگیجه، ضعف، تعریق بیش از حد، تهوع، و استفراغ گردد .بادام هندی علاوه بر ایجاد آلرژی در برخی از افراد موجب کاهش جذب کلسیم می گردد . همچنین افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنگ خطر در مورد مصرف گیاهان و میوه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..